فرماندار شهرستان دیر خبر داد:

احداث 16 واحد آموزشی در شهرستان دیر در دولت تدبیر و امید

بوشهر(پانا)- فرماندار شهرستان دیر خبر داد در دولت های یازدهم و دوازدهم 16 واحد آموزشی در بخش های سه گانه این شهرستان به بهره برداری رسیده و یا در حال ساخت است.

کد مطلب: ۱۱۶۸۸۴۳
لینک کوتاه کپی شد
احداث 16 واحد آموزشی در شهرستان دیر در دولت تدبیر و امید

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، کریم علی حسنی در اجلاسیه مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان که در شهرستان دیر برگزار شد، با بیان اینکه برای تقویت و پویایی نظام آموزشی و اجرای سند تحول بنیادین، نیازمند مطالعات تطبیقی هستیم، اظهار کرد: با بررسی مطالعات تطبیقی نظام آموزشی دیگر کشورها می توان برخی از تجارب آنها را با کمترین هزینه استفاده کرد.

او گفت: در بحث مطالعات تطبیقی و استفاده از تجارب سایر کشورها باید به مسائل تربیتی و پرورشی کشور دقت شود.

علی حسنی ادامه داد: هر چند برای استفاده از تجارب آموزشی که می تواند منشا داخلی یا خارجی داشته باشد، وجود زیرساخت ضروری است اما در برخی از شرایط با وجود اینکه زیرساخت فراهم نبوده است اما با همت و خلاقیت فرهنگیان، این تجارب به خوبی مورد استفاده قرار گرفته است.

فرماندار شهرستان دیر با اشاره به شرایط کرونایی گفت: در کشور ما برای مبارزه با بیماری کرونا یک میلیارد دلار توسط سران قوا تصویب شده است در حالی که در ایالات متحده برای این موضوع بیش از 900 میلیارد دلار اعتبار تصویب شده است.

وی بیان کرد: با مقایسه بودجه هر دو کشور و همچنین مقایسه عملکرد هر دو کشور در مبارزه با بیماری کرونا، می توان به عملکرد جمهوری اسلامی که تقریباً با دستان خالی با این بیماری مبارزه کرده است، نمره قبولی داد.

علی حسنی با اشاره به فعالیت شبکه شاد عنوان کرد: در شرایط کرونایی آموزش و پرورش کشور، سیستمی را بر مبنای فضای مجازی طراحی کرد تا آموزش تعطیل نشود.

وی ادامه داد: شاد باعث شده است که با حفظ سلامت دانش آموزان، مدارس به فعالیت آموزشی خود ادامه دهند که این سیستم رضایت نسبی خانواده ها را در این شرایط به وجود آورده است.

فرماندار دیر افزود: تلاش و دغدغه معلمان در این دوره نسبت به قبل از شیوع کرونا، مضاعف شده است که باید از همه فرهنگیان قدردانی کنیم.

علی حسنی به خدمات دولت تدبیر و امید در شهرستان دیر پرداخت و گفت: با وجود شرایط سخت تحریمی و فشار افتصادی، 8 مدرسه در بخش های مرکزی، آبدان و بردخون ساخته شده است و 8 مدرسه هم در حال ساخت است که امیدواریم تا قبل از پایان عمر دولت این 8 مدرسه هم به بهره برداری برسند.

وی بیان کرد: در حالی که 78 واحد آموزشی در شهرستان وجود دارد، حدوداً 20 درصد از مدارس در این دولت ساخته شده اند.

فرماندار دیر عنوان کرد: ترمیم حقوق شاغلان و بازنشستگان و استخدام های آموزش و پرورش از دیگر اقدامات خوب و موثر دولت برای کارمندان و فرهنگیان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار