برگزاری گفتمان فاطمی در مجتمع آموزشی و فرهنگی سما واحد شیروان

شیروان (پانا) - به مناسبت گرامیداشت شهادت حضرت فاطمه (س) ،گفتمان فاطمی با حضور معاونت سما،معاونت فرهنگی مجتمع، روحانیون، مدیران و همکاران سما با رعایت پروتکل های بهداشتی در مجتمع آموزشی و فرهنگی سما شیروان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۵۵۸۰۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری گفتمان فاطمی در مجتمع آموزشی و فرهنگی سما واحد شیروان

به گزارش پانا ، مهدی سرایدار ضمن عرض خیرمقدم و تسلیت عزای دخت نبی اسلام، حضرت زهرا (س) را پیوند دهنده سلسله نبوت و امامت و سرچشمه شفاعت، پرورش اوصیای الهی و تجسم عبادت ، شجاعت ، سعادت ، هدایت بشریت دانست.

رئیس سما در ادامه افزود:صحبت کردن در مورد شخصیت سوم عالم سنگین است ودر کلام نمی گنجد ولی از عظمت حضرت همان یک کلام بس است که دنیای به این بزرگی تحمل حضور این بانوی بزرگ را نداشت و این بار سنگین و گران بها را نتوانست پیش از هرچه سال تحمل بکند و این نشان از عظمت و بزرگی شخصیت این بانوی بزرگ بود.مهدی سرایدار:مهمترین و بزرگترین ویژگی حضرت زهرا(س) بعداز عبادت و بندگی خداوند لذت خدمت به خداونددانست .

مهدی سرایدار در پایان افزود امیدواریم از دعای خیر حضرت زهرا (س) بهره مند شویم و از شفاعتشان در قیامت...ان شاءالله معارف زهراییمان گسترده شود و این معرفت در گفتار و رفتار و اعمالمان ظاهر بشود و در ردیف عاشقان اهل بیت در دفتر ائمه ثبت و ضبط شود.
در ادامه مراسم معاونت فرهنگی مجتمع سما شیروان به قرائت حدیث کسا پرداختند و افزودند: حدیث کسا منتسب به حضرت زهرا سلام الله علیها است ، این حدیث به قدری اهمیت دارد که می توان آن را در راستای معرفی پیشوایان و راهنمایان امّت اسلام و یکی از نقاط روشن و برجستۀ ‌خصایص و فضایل اهل بیت گرامی معرفی کرد. همواره این حدیث نزد علما و فقها به خصوص مراجع عظام تقلید از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار بوده است به طوری که این بزرگان برای رفع حاجت و دفع گرفتاری و بلا بدان توصیه و تاکید می کردند .
از برنامه های دیگر مراسم سخنرانی و گفتمان فاطمی توسط استاد مریم فیاض (مدرس حوزه ودانشگاه شیروان ) و مداحی رضا وقاری انجام گرفت.

در پایان مراسم با آش نذری از حاضران پذیرایی به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار