بمناسبت ایام شهادت فاطمه (س) در دبیرستان دخترانه نسترن زاهدان برگزار ش

برگزاری گفتمان دینی با موضوع سبک زندگی فاطمی

بمناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) گفتمان دینی با موضوع سبک زندگی فاطمی در دبیرستان دخترانه نسترن شهرستان زاهدان برگزار شد.

کد مطلب: ۴۷۲۳۷۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از سیستان و بلوچستان ، در این مراسم حجت‌الاسلام خیور رئیس اداره تبلیغات اسلامی زاهدان با تأکید بر الگو قرارگرفتن سبک زندگی فاطمی از سوی دختران جوان، اظهار کرد: سبک زندگی فاطمی یکی از امتیازات اسلام است که برنامه‌های تابناک زندگی شخصیت‌های مهم و تاثیر گذار را ارائه می‌دهد.

رئیس تبلیغات اسلامی زاهدان ، احترام حضرت زهرا(س) به والدین را الگوی رفتاری دختران جوان خواند و افزود: حضرت زهرا(س) همیشه رفتاری سرشار و آمیخته از ادب و تواضع و فروتنی نسبت به پدر داشت و با وجود این که رابطه ایشان بسیار عاطفی و سراسر محبت و صمیمیت بود، اما این مانع احترام و تواضع ویژه ایشان نسبت به پیامبر اکرم(ص) نمی شد.

حجت‌الاسلام خیور با اشاره به این که سیره رفتار فاطمه(س) با فرزندان خود نیز سرمشقی مناسب برای تربیت صحیح فرزندان است، تصریح کرد: ایشان به فرزندان احترام می گذاشت و آن ها را با احترام خطاب می کرد و فرزندان خود را همیشه برای یادگیری و تعلیم و تزکیه آماده می کرد.

وی افزود: آن حضرت به دقیق ترین نکات روان شناسی درباره فرزندان خود توجه می کرد و از مهر ورزیدن، نوازش و اظهار محبت و برخوردهای عاطفی نسبت به آنان کوتاهی نمی کرد.

حجت‌الاسلام خیور یاد آورشد: حضرت زهرا(س) در عین این که حجاب کامل را رعایت می‏کرد، حجاب را پرده‏ نشینی و انزوای زنان نمی‏ دانست، بلکه شواهد بسیاری وجود دارد که آن حضرت حجاب را هرگز دست و پاگیر و مانع تلاش‏ های اجتماعی و سیاسی نمی‏ دانست.

وی با اشاره به این که حضرت زهرا(س) به جهان بینی وسیع اسلام، آگاهی و توجه کامل داشت، گفت: آن حضرت بخش وسیعی از اسلام را امور سیاسی می دانست، از این رو به طور جدی و عمیق، در آن دخالت می‏ کرد، از جمله برای اثبات امامت و رهبری امیرمؤمنان(ع) تا پای جان ایستادگی کرد و در این راستا به شهادت رسید.

وی افزود: حضرت زهرا(س) در بحرانی‏ ترین حوادث سیاسی و اجتماعی،حضور و ظهور داشت.

رئیس تبلیغات اسلامی زاهدان ادامه به نگرش های مختلف درباره شخصیت زن اشاره کرد و اظهار کرد: نگاه غربی‌ها به زن یک نگاه مادی است و زن را یک وسیله تلقی می‌کنند در حالی که مقام زن در اسلام خیلی والا است و به همین دلیل است که بعضی از کار‌ها با ظرفیت زن سازگاری ندارد.

/خبرنگار : پریسا میر /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار