پورمحمود: امور تربیتی حامی ارزش های دینی، ملی و انقلابی در دستگاه تعلیم و تربیت است

تهران(پانا)- طاهره پورمحمود، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۷، در گفتگو با خبرگزاری پانا، امور تربیتی را حامی ارزش های دینی، ملی و انقلابی در دستگاه تعلیم و تربیت دانست.

کد مطلب: ۱۱۶۷۹۶۸
لینک کوتاه کپی شد
پورمحمود: امور تربیتی حامی ارزش های دینی، ملی و انقلابی در دستگاه تعلیم و تربیت است

پورمحمود گفت: امور تربیتی شجره طیبه و صدقه جاریه و میراث گران مایه شهیدان رجایی و باهنر است که توسط این ۲ شهید والا مقام برای حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی در آموزش و پرورش تأسیس شد.
وی بیان کرد: در این نهاد مقدس خانه و مدرسه ۲ نقطه کلیدی و اساسی در بایدها و نبایدها و همچنین شناخت مهارت زندگی دانش آموزان است و فعالیت های پرورشی آن با تأکید بر دستورات الهی و نهضت حسینی و علوی باعث رشد و شکوفایی تربیت اعتقادی دانش آموزان می شود.
معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۷، اضافه کرد: نهاد امور تربیتی از بدو تأسیس تاکنون فعالیت های چشمگیری در راستای تربیت اسلامی و انقلابی دانش آموزان داشته و مربیان آن براساس رسالت خویش در جهت پیگیری و جلوگیری از آسیب های اجتماعی که دانش آموزان را تهدید می کنند، نقش بسزایی دارند.
پورمحمود ادامه داد: هدف شهیدان رجایی و باهنر از تٱسیس امور تربیتی در سال ۱۳۵۹ تشویق و تربیت دانش آموزان به سمت آرمان های الهی، آموزه های دینی و معنوی، حفاظت و حراست از دین مبین اسلام و نهضت نبوی و دفاع از ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و جهت رسیدن به این اهداف گام های بلندی در قالب فعالیت های فرهنگی، هنری و فوق برنامه در مدارس برداشته شده است.
وی بیان کرد: نهاد امور تربیتی با شعار مربیان پرورشی سربازان و سفیران انقلاب شکل گرفت و از بدو تأسیس با این هدف که فرهنگ اسلامی و روحیه انقلابی را در بین دانش آموزان و نسل های بعدی نهادینه شود ادامه راه کردند.
وی اظهار داشت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تربیت اسلامی و حیات طیبه دانش آموزان سرلوحه کار قرار گرفته شده و مربیان پرورشی برای اجرای این سند ملی آموزش نقش مهمی را دارند.
وی تصریح کرد: کیفیت عالی و متعالی فعالیت های پرورشی با نگرش به ارزش های مذهبی و معنوی بر اساس سیاست های انقلاب اسلامی با برنامه های هدفمند و نظام مند باید در مدارس در حال حاضر در بستر شبکه ی شاد و مجازی تقویت یابد تا در این شرایط کرونایی موجب آسیب های اجتماعی و غافل از تربیت اسلامی دانش آموزان نشویم.
پورمحمود ضمن اشاره به خصوصیات بارز شهیدان رجایی و باهنر مانند پایبند بودن به اصول و احکام الهی، خدمتگزاران صدیق مردم، الگوی کار و تلاش بودن، ساده زیست بودن گفت: این ۲شخصیت برجسته نماد علم ، عمل و اخلاص بودند.
وی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را بالاترین سند فرادستی نظام تعلیم و تربیت دانست و گفت: در این سند حوزه تربیتی و پرورشی اصالت و نقش محوری دارد،در ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید فراوانی بر امورتربیتی، پرورش و فرهنگی شده است و از مدرسه به عنوان یک کانون فرهنگی یاد شده است.
وی با بیان اینکه نگرش حاکم و گفتمان غالب بر آموزش و پرورش باید تربیت است گفت: در برنامه های تربیتی سه اصل فراگیری، اثربخشی و مشارکت را مبنا قرار داده ایم.
معاون پرورشی منطقه، با بیان اینکه حوزه پرورشی متحمل بیشترین میزان محدودیت ها در ایام شیوع ویروس کرونا شده است تصریح کرد: یکی از الزامات امر تربیت مواجهه و تعامل چهره به چهره مربی و متربی است لیکن خوشبختانه با همت همکاران موفق شده ایم تمامی برنامه ها و فعالیت های حوزه پرورشی و تربیتی را به شکلی توسعه یافته در بستر سامانه شاد اجرایی کنیم.
وی در ادامه افزود: سالروز امور تربیتی فرصتی مناسب است که از زحمات و خدمات ارزنده فعالان امور تربیتی تجلیل و فعالیت های فرهنگی و معنوی آنان در سطح گسترده تر ترویج داده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار