بیماری عجیبی که باعث شد زن آرزوی ناشنوایی کند

تهران (پانا) - زنی در اسکاتلند از بیماری نادری به نام «مزوفونی» رنج می‌برد که حتی صدای نفس کشیدن دیگران را نمی‌تواند تحمل کند و آرزوی ناشنوایی دارد.

کد مطلب: ۱۱۶۶۷۳۵
لینک کوتاه کپی شد
بیماری عجیبی که باعث شد زن آرزوی ناشنوایی کند

به‌ گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، یک زن اسکاتلندی از بیماری نادری به نام «مزوفونی» رنج می‌برد که باعث می‌شود از صدای تنفس دیگران به حدی آشفته شود که یک بار از پزشکان خواست با انجام جراحی او را ناشنوا کنند.

میزوفونیا به عنوان یک نفرت شدید از برخی صدا‌ها توصیف می‌شود که منجر به واکنش‌های شدید احساسی یا فیزیولوژیکی می‌شود که اکثر مردم آن را غیر منطقی می‌دانند. این بیماری به عنوان «سندرم حساسیت صدا» نیز شناخته می‌شود و می‌تواند انواع واکنش‌ها را از عصبانیت تا وحشت یا نیاز به فرار ایجاد کند.

اگر می‌خواهید این شرایط را درک کنید به صدایی فکر کنید که دیوانه‌تان می‌کند، آن را در ضریب ۱۰۰ ضرب کنید آنگاه از احساسی که بیماران مبتلا به مزوفونی دارند، آگاه خواهید شد.

در حالی که برخی افراد معتقدند که میزوفونی فقط به دلیل صدا‌های تحریک کننده معمول مانند جویدن با صدای بلند یا خاراندن ناخن روی تخته ایجاد می‌شود، اما در حقیقت تقریباً هر صدایی برای این افراد آزار دهنده است.

به عنوان مثال، یک بیمار به نام «کارن» از اسکاتلند اخیراً در برنامه تلویزیونی This Morning انگلیس حاضر شد تا جزئیات تجربه خود را در مورد «misophonia» که به وسیله یکی از رایج‌ترین صدا‌ها یعنی تنفس دیگران ایجاد شده، شرح دهد.

جالب اینجاست که تنفس شدید یا نفس نفس زدن نیست که کارن را آزار می‌دهد بلکه صدای ضعیف تنفس طبیعی است و از آنجا که مردم نیاز به نفس کشیدن دائمی دارند، بنابراین او کاری نمی‌تواند انجام دهد.

در برهه‌ای از زمان اوضاع به حدی بد شد که زن از دکتر پرسید آیا فرصتی برای جراحی برای ناشنوا کردن او وجود دارد تا دیگر مجبور نباشد با صدای آزار دهنده تنفس کنار بیاید و واضح است که هیچ پزشکی چنین کاری را انجام نمی‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار