به منظور آشنایی دانش آموزان با محیط زیست انجام شد؛

اجرای مجازی طرح یک ساعت با محیط بان در کاشان برای دانش‌آموزان

اصفهان ( پانا) - با توجه به شرایط کرونا، آموزش‌های طرح یک ساعت با محیط بان در کاشان به صورت مجازی اجرا می‌شود تا دانش آموزان ضمن شناخت وظایف محیط‌بانان و مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست، نقش‌آفرینی آگاهانه در حفظ محیط‌زیست داشته باشند.

کد مطلب: ۱۱۶۵۶۹۸
لینک کوتاه کپی شد
اجرای مجازی طرح یک ساعت با محیط بان در کاشان برای دانش‌آموزان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، در پنجمین سال اجرای طرح یک ساعت با محیط‌بان که از نیمه دوم مهرماه آغاز شده، یک هزار و ۷۰۰ نفر از دانش آموزان حاشیه منطقه حفاظت شده قمصر و برزک، آموزش‌های زیست محیطی را فرا می‌گیرند.

هدف از اجرای این طرح افزایش سطح آگاهی، ترویج فرهنگ زیست محیطی دانش آموزان و جلب مشارکت مسئولانه آن‌ها برای حفظ محیط زیست است. با توجه به شرایط کرونا، آموزش‌های امسال به صورت مجازی اجرا می‌شود تا دانش آموزان ضمن شناخت وظایف محیط‌بانان و مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست، نقش‌آفرینی آگاهانه در حفظ محیط‌ زیست داشته باشند.

پس از آموزش مربیان پرورشی مدارس، محیط بانان نیز به صورت مجازی در کلاس‌های آموزشی حضور پیدا کرده و دانش آموزان را با وظایف و نقش خود در طبیعت و سختی و مشکلات شغل محیط‌بانی و نیز مسائل محیط زیستی متناسب با اقلیم منطقه آشنا می‌کنند. همچنین در بخش تکمیلی طرح، پس از اجرای کارگاه‌های مجازی آموزش محیط‌بانی، دانش آموزان مدارس اطراف منطقه حفاظت شده قمصر- برزک با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در منطقه حضور پیدا کرده و از نزدیک با گونه‌های گیاهی و جانوری منطقه آشنا می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار