تخلیه بار کالای کیسه‌ای روزانه در بندر چابهار به 4200 تن افزایش یافت

زاهدان (پانا) - معاون بندری و اقتصادی اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت قابلیت تخلیه و حمل یکسره روزانه کالاهای کیسه‌ای از یک فروند شناور در بندر چابهار به چهار هزار و ۲۰۰ تن ارتقا پیدا کرده که این خود رکورد جدیدی در بین بنادر کشور است.

کد مطلب: ۱۱۶۳۲۸۱
لینک کوتاه کپی شد
تخلیه بار کالای کیسه‌ای روزانه در بندر چابهار به 4200 تن افزایش یافت

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، حسین شهدادی اظهار کرد: بندر چابهار با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه بیش‌از هشت و نیم میلیون تن کالا و سرمایه گذاری افزون‌بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلاری به عنوان یکی از بنادر مهم و استراتژیک کشور از تجهیزات مناسب و مدرنی برای تخلیه و بارگیری انواع کالا برخوردار است.

وی با اشاره به ثبت رکوردی جدید در تخلیه و حمل یکسره کالاهای کیسه‌ای در بندر شهید بهشتی چابهار، خاطرنشان کرد: به واسطه اقدام‌های توسعه‌ای انجام شده چابهار دیگر یک بندر سنتی نیست.

معاون بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: عدم محدودیت در پهلوگیری کشتی‌ها، وجود تجهیزات مدرن و پذیرش انواع گروه‌های کالا و ارائه تخفیفات قابل توجه و متقابل در این بندر و بنادر کشور هند از جمله قابلیت‌های ویژه این بندر اقیانوسی است.

وی با اشاره به طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار که فاز نخست آن عملیاتی شده و در فاز دوم اجرایی قرار دارد، تصریح کرد: با توجه به توسعه زیرساختی و تجهیزاتی صورت گرفته، تسریع در تخلیه و بارگیری و همچنین کاهش بهای تمام شده کالا از مهمترین فاکتورهای صاحبان کالا برای استفاده از زیرساخت‌ها و تجهیزات مدرن این بندر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار