افزایش 95 درصدی ترانزیت کالا از بندر چابهار

زاهدان (پانا) - مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اعلام کرد امسال ترانزیت کالاهایی نظیر محصولات کشاورزی، گندم، شکر، گوشت و فرآورده‌های گوشتی، موادغذایی و ماشین آلات از طریق بندر چابهار نسبت به پارسال ۹۵ درصد افزایش یافته است.

کد مطلب: ۱۱۶۲۹۶۸
لینک کوتاه کپی شد
افزایش 95 درصدی ترانزیت کالا از بندر چابهار

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، بهروز آقایی اظهار کرد: بندر چابهار به عنوان یکی از بنادر مهم جنوب شرق کشور به دلیل موقعیت استراتژیک و دستیابی به آبهای آزاد بین المللی جایگاه ویژه‌ای در مبادلات ایران با سایر کشورهای منطقه دارد.

وی با بیان اینکه بندرچابهار پیوند دهنده تعاملات منطقه‌ای است، افزود: این بندر کانون جدیدی برای صادرات انواع کالاهای ایرانی بوده به طوریکه این کالاها نه تنها از مبادی نواحی شرقی کشور وارد چابهار شده بلکه صادرات محصولاتی از شمال غرب و مرکز کشور نیز از طریق این موقعیت ممتاز جغرافیایی انجام می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به آمار تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار ادامه داد: این بندر در سه حوزه دریایی، بندری و مخابراتی از تجهیزات مدرن و بروزی برخوردار بوده که به واسطه دستگاه‌های جانمایی شده در این بندر آمار تخلیه و بارگیری کالا از ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۲۵ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه ۹ درصد کالاهای اساسی کشور از ابتدای امسال از طریق بندر چابهار وارد شده افزود: واردات کالاهای اساسی از طریق این بندر استراتژیک نسبت به سال گذشته ۷۱ درصد افزایش یافته است.

آقایی گندم، جو دامی، ذرت، برنج، شکر، محصولات کشاورزی، روغن نباتی و مواد غذایی را از جمله کالاهای اساسی برشمرد که از طریق بندر چابهار وارد شده است.

وی با بیان اینکه صادرات کالا در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ در بندر چابهار ۳۸۱ درصد رشد داشته گفت: صادرات محصولات کشاورزی و دامی،و گوشت و فرآورده‌های گوشتی از طریق این بندر بزرگ اقیانوسی با رشد ۱۰۰ درصدی و کالای ساختمانی با ۷۴۸ درصد رشد همراه بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار