معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

مناظره دانش‌آموزی، مهارت تفکر خلاق و سخنوری را تقویت می‌کند

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، از برگزاری مسابقات ملی مناظره دانش‌آموزی در مناطق 21 گانه شهرستان‌های استان تهران با هدف ارتقاء مهارت‌های اجتماعی و مهارت تفکر خلاق و نقادانه خبر داد .

کد مطلب: ۱۱۶۰۰۹۹
لینک کوتاه کپی شد
مناظره دانش‌آموزی، مهارت تفکر خلاق و سخنوری را تقویت می‌کند

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، سید‌مجتبی هاشمی گفت: مسابقات ملی مناظره دانش‌آموزی به منظور ارتقاء مهارت اجتماعی دانش‌آموزان به ویژه مهارت تفکر نقادانه و سخنوری و توسعه فرهنگ گفت و گو، گسترش مباحثه مستدل اخلاقی و منطقی و تعالی نشاط علمی در محیط‌های آموزشگاهی توسط سازمان دانش‌آموزی برگزار می‌شود.

او بیان کرد: در این مسابقات هر منطقه یک تیم دانش‌آموزی چهار‌نفره تشکیل می‌دهد و یک مربی سرپرست تیم را عهده‌دار است، هر کدام از تیم‌ها در خصوص موضوعات پیشنهادی اعلام موضع مخالف یا موافق می‌کنند و تیم‌های مخالف و موافق یک موضوع، با هم به مباحثه علمی می‌پردازند.

هاشمی افزود: این مسابقات در مرحله اول به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود و داوران منتخب استانی عملکرد تیم‌ها را ارزیابی می‌کنند، تیمی که بر اساس شاخص‌های در نظر گرفته شده بالاترین امتیاز را کسب کند به مرحله بعدی مسابقات راه می‌یابد و مرحله نهایی مسابقات در دهه دوم اسفند برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار