بازیگران سریال «جشن سربرون» درباره مجموعه چه می‌گویند؟

تهران (پانا) - تهیه کننده سریال «جشن سربرون» از تصویربرداری 70 درصد این سریال خبر داد و گفت تصویربرداری در جاده امامزاده داوود با رعایت دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی کرونایی ادامه دارد و با وجود سختی شرایط آب و هوایی، همه عوامل این مجموعه تلویزیونی، با تمام توان در تلاش هستند اثری فاخر ارائه دهند. لاله اسکندری، نادر فلاح و مهدی فقیه، از بازیگران این مجموعه هم می‌گویند کارشان سخت است، اما چون به دل مخاطب خواهد نشست، احساس خستگی نمی‌کنند.

کد مطلب: ۱۱۵۹۶۹۸
لینک کوتاه کپی شد
بازیگران سریال «جشن سربرون» درباره مجموعه چه می‌گویند؟

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، حسن نجاریان، تهیه‌کننده با اشاره بیان اینکه از سال گذشته تصویربرداری این مجموعه آغاز شده است، گفت: از مهر 98 تصویربرداری این اثر در منطقه شهریار شروع شد؛ از اواسط اردیبهشت امسال در جاده امامزاده داوود مستقر شده ایم و در حال تصویر برداری هستیم تا سکانس های فضای باز را بگیریم.

وی با اشاره به سختی‌های تولید این مجموعه اظهار داشت: بعد از شروع این مجموعه متاسفانه با شیوع بیماری کرونا مواجه شدیم و با وجود رعایت شیوه نامه‌ها، اما چند نفر از بازیگران و عوامل به این بیماری مبتلا شدند. متاسفانه ضایعه درگذشت زنده‌یاد کریم اکبری مبارکه موجب تاثر همه عوامل شد.

تهیه کننده «جشن سربرون» کار در شرایط سخت آب و هوایی را از دیگر مشکلات ساخت این اثر رده «الف فاخر» سیما برشمرد و گفت: امیدواریم در نیمه دوم سال 1400 این سریال آماده پخش از آنتن باشد، چون همزمان کار تدوین و کارهای فنی آن را انجام می دهیم.

به گفته نجاریان، این مجموعه تلویزیونی شامل پنج بخش است که در بخش اول شرایط و فضای ایران در زمان مشروطه و به قدرت رسیدن رضا خان تصویر می‌شود. وی افزود: به مرور وارد سال 1320 و رخدادهای تاریخی آن دوره می‌شویم.

«جشن سربرون»، یکی از زیباترین مجموعه‌های تاریخی تلویزیون

لاله اسکندری، ایفاگر نقش «بی بی کتا» در مجموعه «جشن سربرون» هم درباره داستان این سریال گفت: داستان این مجموعه به صد سال پیش و برهه تاریخی مشروطه برمی‌گردد و خوشبختانه فیلمنامه بسیار قوی دارد.

وی درباره نقش خود افزود: نقش من با نام «بی بی کتا» زنی دانا و قوی است، زنی که سواد خواندن و نوشتن ندارد، اما انسانی داناست که از تجربیات خود برای راهنمایی ایل استفاده می‌کند؛ یک زن تاثیرگذار که هر چه سریال جلو می رود نقش او پررنگ تر می‌شود و در جایی از قصه، مدیریت ایل را هم بر عهده می‌گیرد.

اسکندری ادامه داد: این مجموعه یکی از زیباترین مجموعه‌های تاریخی تلویزیون است که امیدوارم همانند سایر کارهای تاریخی مورد توجه بینندگان قرار بگیرد.

اسکندری درباره شرایط ساخت این سریال گفت: شرایط کار در این سریال خصوصا به خاطر وضع آب و هوا و بیماری کرونا خیلی سخت بود. ما گاهی اوقات در فضای باز و در سرمای منفی 10 درجه کار کردیم، تمام تلاش من و دیگر عوامل این مجموعه این بوده که سریال خوبی برای بینندگان عزیزمان تدارک ببینیم.

"«سرخو» منفی ترین کاراکتری است که تا به حال بازی کرده ام"

نادر فلاح، بازیگر سریال «جشن سربرون» هم گفت: نقش «سرخو» منفی ترین کاراکتری است که تا به حال بازی کرده ام.

وی گفت: در لوکیشن بُهون بهادر هستیم. یعنی مجموعه ای از سیاه چادرهاست، طایفه ای که بهادر کدخدایشان است، اینجا هستند.

وی در ادامه درباره منفی یا مثبت بودن کاراکتر «سورخو» گفت: یکی از منفی ترین شخصیت هایی است که تا به حال بازی کرده ام.

این سریال دوران تاریخی زمان مشروطه را به تصویر می‌کشد و در حدود ۳۵ یا ۳۶ قسمت پخش خواهد شد.

کار در پروژه «جشن سربرون»؛ پرزحمت اما با ارزش

مهدی فقیه، دیگر بازیگر سریال «جشن سربرون» گفت: امام (ره) در جمله ای فرموده اند کار خوب سخت است. من هیچ گاه این را فراموش نمی‌کنم. این سریال هم زحمت دارد، اما ارزشش را دارد و مطمئن هستم مردم آن را خواهند پسندید.

مهدی فقیه، بازیگر نقش «پیروز» در سریال «جشن سربرون» گفت: پیروز یکی از ریش سفیدهای ایل است. در ایل ها از بچه‌های کوچک تا سالمندان هر کدام وظایفی دارند. دخترها و حتی پیرزنان وظایف مشخص و سلسله مراتبی دارند. من هم جزو ریش سفیدان ایل هستم که باید مسائل ایل را به یک صورت حل کنم.

وی اظهار داشت: خیلی خوشحالم که در کار راعی و نجاریان حضور پیدا کردم و این کار را به عهده ام گذاشتند. می دانم مردم خوبمان به آثاری که مربوط به زندگی عشایر است، علاقمند هستند. ما هنرهای دستی عشایر را دیده ایم و در خانه‌هایمان با این هنرها از جمله گلیم و گبه زندگی می‌کنیم.

وی درباره لزوم اهمیت به تصویر درآوردن نحوه و سبک زندگی عشایر گفت: این تفکر که عشایر عزیز کشورمان به واسطه نوع زندگی خود شاید در عرصه‌های مختلف علمی و آموزشی موفق نیستند، بسیار اشتباه و به دور از واقعیت است. ما متخصصان و افراد موفقی از قبایل مختلف عشایری در کشورمان داریم که به درجات عالی موفقیت دست یافتند. یکی از مصداق های افراد موفق از میان عشایر استان فارس دکتر ملک حسینی، جراح است که مایه مباهات و افتخاری برای کشورمان است. حتی در عرصه هنر گبه بافی که یکی از خاستگاه‌های آن نزد قبایل مختلف عشایری است، شاهد تنوع و زیبایی در طرح ها، رنگ بندی و شاهکار بافت هنرمندان عشایر عزیز هستیم.

فقیه درباره شرایط سخت کار در سرما و کرونا گفت: ما شب تا صبح در شرایط سخت آب و هوایی کار می‌کردیم؛ شرایط طوری بود که وقتی می‌خواستیم دیالوگ ها را بگوییم سرمای هوا غیر قابل تحمل می‌شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار