مسیب‌زاده: در مناسبت‌های ولایی باید شادی و نشاط را دنبال کنیم

تهران (پانا) _ مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش با تاکید بر پیگیری شادی و نشاط در فعالیت‌ها و مناسبت‌های ولایی گفت که آموزش و پرورش نمی‌خواهد بر عزاداری‌ها تاکید کند.

کد مطلب: ۱۱۵۸۷۶۸
لینک کوتاه کپی شد
مسیب‌زاده: در مناسبت‌های ولایی باید شادی و نشاط را دنبال کنیم

آیین افتتاحیه دبیرخانه پایگاه‌های مجازی هیات‌های مذهبی دانش‌آموزان «مناسبت‌های ولایی و احلی من العسل» صبح امروز شنبه 11 بهمن ماه 99 با حضور محمدرضا مسیب‌زاده مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

مسیب‌زاده با تشکر از همکاران خود در اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران به دلیل فعالیت‌های ارزشمندشان در حوزه قرآن، عترت و نماز و راه‌اندازی پایگاه‌های مجازی این حوزه اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران که این روزها در ایام سالگرد آن هستیم، انقلاب قرآن بود و رهبری که این انقلاب را مدیریت کرد احیاگر قرآن در جهان بود و زمینه ای برای معرفی اسلام ناب محمدی به همه مظلومان جهان را فراهم کرد.

وی ادامه داد: ما در انقلاب ایران رویش‌های ارزشمندی داشتیم اما نتوانستیم دستاوردهای انقلاب را به خوبی معرفی کنیم. قاریان ما جز رویش‌های انقلاب و آموزش‌دیده مکتب انقلاب و اهل بیت هستند.

دشمنان ما از فکر و اندیشه ما می‌ترسند

مسیب‌زاده ادامه داد: بسیاری از دستاوردهایی که در انقلاب اسلامی رقم خورده است برآیند آن به سمت موفقیت است. دانش‌آموزان ما باید از خود بپرسند چرا ما از سال اول انقلاب مورد تحریم جهانیان قرار گرفتیم. پاسخ این است که دشمنان ما از فکر و اندیشه ما می‌ترسند وگرنه ما نه به دنبال جنگ هستیم و نه ادعایی در این مورد داشته ایم؛ آنها از واقعیت‌های فکری ما می‌ترسند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز گفت: دستاوردهای انقلاب باید به دانش‌آموزان گوشزد شود. آنها باید دوران قبل از انقلاب را بشناسند تا ببینند انقلاب اسلامی چه دستاوردهای ارزشمندی داشته است.

به گزارش پانا، وی با اشاره به دست‌هایی که آموزش و پرورش ما را ناکارآمد جلوه می‌دهد اظهار کرد: رهبر انقلاب از آموزش و پرورش ما ابراز رضایت می‌کنند. دانشمندان هسته ای ما و مدافعان حرم ما همه از دست پروردگان همین نظام آموزش و پرورش هستند.

مسیب‌زاده درباره قرارگاه‌های مجازی که طی سال اخیر در حوزه دانش‌آموزی راه‌‌اندازی شده است گفت: کرونا یک انتخاب نبود، بلکه تهدید منحوسی بود که همه دنیا با آن دست و پنجه نرم می‌کند، اما اینکه ما چگونه با این تهدید برخورد کرده ایم حایز اهمیت است. ما با راه‌اندازی شبکه شاد و قرارگاه‌های مجازی به عنوان آموزش دهندگان افسران جنگ نرم این تهدید را به فرصت تبدیل کردیم.

مربیان ما افسران جنگ نرم هستند

وی ادامه داد: این قرارگاه‌های مجازی فضای امن و مناسبی است که دانش‌آموزان ما با همکاری مربیان خود که افسران جنگ نرم هستند فعالیت‌های ارزشی را دنبال کنند. امروز وظیفه ما در حوزه فضای مجازی بسیار دشوار است. باید به خاطر داشته باشیم که تربیت باید حضوری و چهره به چهره دنبال شود. گرچه فضای مجازی خیرات و مبراتی هم دارد، از جمله اینکه هزینه‌ها کاهش می‌یابد و قطع به یقین ابزار مناسبی برای آموزش است، اما آموزش حضوری و چهره به چهره باید بعد از این دوران از سر گرفته شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش گفت: در مناسبت‌های ولایی مانند دهه مبارک فجر و جشن‌های میلاد امامان باید نشاط و شادی به طور موکد دنبال شوند. ما نمی‌خواهیم بر عزاداری‌ها تاکید کنیم. امروز 34 هزار هیئت مذهبی در مدارس ما فعال هستند و ما در مناسبت‌های ولایی به دنبال شادی و نشاط هستیم. فعالیت احلی من العسل نیز یادآور رشادت‌های جوانان در واقعه عاشورا است.

مسیب‌زاده در پایان از برگزاری یکی از مهم ترین رویدادهای قرآنی کشور در حوزه دانش‌آموزی خبر داد و گفت: بزرگترین گردهمایی قرآنی کشور در پنجمین دوسالانه این رویداد به میزبانی شهر تهران در تاریخ 27 تا 29 بهمن ماه برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار