کاظمی تاکید کرد

افزایش کیفیت و کمیت فعالیت‌های قرآنی و پرورشی در مدارس

تهران (پانا) - جلسه پایش و ارزیابی حفظ قرآن کریم با حضور اعضای ستاد راهبردی حفظ قرآن کریم کشور و مدیرکل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تشکیل شد.

کد مطلب: ۱۱۵۷۲۹۳
لینک کوتاه کپی شد
افزایش کیفیت و کمیت فعالیت‌های قرآنی و پرورشی در مدارس

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، علیرضا کاظمی ضمن خوش آمد گویی به اعضای ستاد راهبردی حفظ قرآن کریم در جلسه پایش ارزیابی حفظ قرآن کریم گفت: افتخار ماست که در آموزش و پرورش در خدمت منشور نورانی قرآن کریم هستیم.

وی ادامه داد: فرصت استفاده از خرد جمعی برای توسعه و ترویج قرآن کریم در آموزش و پرورش با استفاده از دستگاههای دیگر فراهم شده است و کیفیت و کمیت این فعالیت ها باید مد نظر باشد.

کاظمی خاطرنشان کرد: ما برنامه ها را به ستاد راهبردی قرآن کریم اعلام می کنیم و انتظار داریم این برنامه‌ها نقد شود و راهکار ارائه داده شود تا فعالیت‌ها به دانش‌آموزان برسد و اثربخشی خود را نشان بدهد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با توجه به افزایش کیفیت و کمیت فعالیت های قرآنی و پرورشی در مدارس گفت: نه تنها برنامه‌های ما کاهش نداشته است بلکه به دنبال افزایش کیفیت و کمیت این برنامه‌ها نیز بوده ایم زیرا برنامه های قرآنی از اولویت‌های معاونت پرورشی و فرهنگی است. جلسات استماع قرآن کریم اکنون با وجود فضای مجازی و شبکه شاد بسیار پرمخاطب تر شده اند ولی اثربخشی فعالیت ها را باید به صورت دقیق ارزیابی کنیم.

در ادامه این نشست محمدرضا مسیب زاده، مدیرکل قرآن عترت و نماز آموزش و پرورش ضمن خوشامدگویی به اعضای جلسه گفت: سه اصل محوریت مدرسه ، فراگیری در حین اثربخشی، توسعه مشارکت و مشارکت پذیری از اصول فعالیت های پرورشی و فرهنگی است.

وی خاطر نشان کرد: فعالیت‌های گروهی که اصول فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی است در دوران کرونا کمرنگ شده است اما فعالیت های متعددی صورت گرفته است تا این کاستی جبران شود از جمله حفظ قرآن کریم که از منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است.

مسیب زاده با تشریح ساختار نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش وضعیت پایش و ارزیابی را متناظر بر کل فعالیت‌های این وزارتخانه قلمداد کرد و به اهمیت این اقدام پرداخت.

مدیرکل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ضمن تبیین فعالیتهای صورت گرفته به هیئت اندیشه ورز اشاره کرد و گفت: همه فعالیت ها توسط این هیئت تحلیل و مستندسازی می‌شود.

همچنین در این جلسه بحرالعلوم، معاون مرکز امور قرآنی کشور و دبیر ستاد راهبردی حفظ قرآن کریم با اشاره به جایگاه و اهمیت این فعالیت ها گفت: پایش و ارزیابی ابزار کمکی و ارتقای فعالیت است این فرایند فرامحور و خروجی محور تا با نتایج آن تصمیم‌گیری و تعمیم سازی شود.

محمد خواجوی مدیر کل اسبق سازمان دارالقران کریم با اشاره به فعالیت‌های وزارت آموزش و پرورش گفت: این فعالیت‌ها پویا، مبارک، خالصانه و تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر ۱۰ میلیون حافظ فراتر از یک افق زمانی است و باید به صورت عملیاتی در این حیطه ورود پیدا کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی عضو عالی شورای ستاد راهبردی حفظ قرآن کریم نیز گفت: فرمایش حضرت آقا ناظر به حفظ به ما هو حفظ نیست بلکه حفظ را یک راهبرد برای انس با قرآن می دانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار