شناسایی دانش‌آموزان محروم از تحصیل فارس با سامانه توکاد

شیراز (پانا) - فرمانده سپاه فجر استان فارس با بیان اینکه دانش آموزان محروم از تحصیل و نیازمند به گوشی و تبلت در سامانه توکاد یا همان تامین وسایل کمک آموزشی دانش آموزان، شناسایی شده اند، گفت طرح‌های مختلفی در تعامل با آموزش و پرورش در حال انجام است.

کد مطلب: ۱۱۵۷۰۱۰
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی دانش‌آموزان محروم از تحصیل فارس با سامانه توکاد

سردار یداله بوعلی، در آیین رونمایی از سامانه و پویش توکاد (تامین وسایل کمک آموزشی دانش آموزان) که از طریق ویدئو کنفرانس با روسا و شورای معاونین ادارات آموزش و پرورش مناطق و شهرستان‌ها برگزار شد گفت: در موضوع کمک‌های مومنانه خوشبختانه قدم‌های خوبی به کمک دانش‌آموازان و فرهنگیان برای یاری رساندن به افراد بی بضاعت برداشته شد که فارس در این امر حائز مقام نخست کشوری شد.
فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: در موضوع تامین وسایل کمک آموزشی دانش آموزان، خوشبختانه طرحی تحت عنوان توکاد (تامین وسایل کمک آموزشی دانش آموزان) توسط سازمان بسیج دانش آموزی طراحی شد که در این طرح به طور مشخص تمام دانش آموزانی که به دلیل مشکلات مالی نتوانسته بودند تبلت و گوشی و وسایل کمک آموزشی تهیه کنند و از آموزش محروم شده بودند شناسایی شدند.
بوعلی افزود: در سراسر فارس هر دانش آموز نیازمند و محروم از تحصیل با کد ملی و شهرستان محل سکونت به طور مشخص در سامانه توکاد احصا و شناسایی شده است که همه دانش آموزان استان می توانند با هر مبلغی به دانش آموز مورد نظر و دلخواه خود کمک کنند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فارس را قله کشور می دانند گفت: یکی از رسالت های سپاه هم افزایی و کمک به کار آموزش و پرورش است و اگر امروز کار ما در بسیج فرهنگیان و بسیج دانش آموزی منجر به کمک به همه سطوح آموزش و پرورش شود در کار خود موفق بوده ایم.
فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: فلسفه وجودی بسیج در آموزش و پرورش این است که با استفاده از ظرفیت های بسیج و سپاه به پویایی آموزش و پرورش کمک کند.
بوعلی افزود: بعد از اجرای طرح توکاد اگر به نتایج قابل قبولی رسیدیم این طرح را در کشور مطرح خواهیم کرد تا بقیه استان ها نیز بتوانند بهره مند شوند.
وی ادامه داد: خوشبختانه با همکاری فرماندهان سپاه و دادگستری استان و ستاد دیه و بسیج استان توانستیم 163 نفر از شاغلین ادارت دولتی که در زندان به سر می برند را آزاد کنیم.
مسئول سازمان بسیج دانش آموزی فارس نیز گفت: محورهای فعالیت بسیج دانش آموزی در سال جاری سلامت، بهداشت و ضد عفونی کردن مدارس و معابر و نشاط اجتماعی بوده است.
عباس توانا با بیان اینکه بیش از 800 دانش آموز فارسی در طرح پایش سلامت شرکت داشته اند گفت: در حوزه بسیج دانش آموزی بیش از 11 هزار بسته معشیتی تهیه و بین دانش آموزان نیازمند توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از دانش آموزان به دلایل نداشتن گوشی، تبلت و لوازم التحریر از تحصیل محروم شده اند گفت: بسیج دانش آموزی با راه اندازی پویش همکلاسی مهربان در ابتدای سال تحصیلی 8 هزار و پانصد بسته لوازم التحریر به ارزش 11 میلیارد و هشتصد و پنجاه میلیون ریال تهیه و بین دانش آموزان محروم توزیع کرد.
مسئول بسیج دانش آموزی فارس گفت: تاکنون 2هزار و ششصد گوشی و تبلت توسط گروه های جهادی تهیه و در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است و به دنبال این بودیم که مشارکت دانش آموزان را در کار خیر افزایش دهیم.
توانا با اشاره به اینکه با کمک های حداقلی دانش آموزان در طرح توکاد به بسیاری از دانش آموزان محروم از تحصیل کمک خواهد شد افزود: بخش بزرگی از دانش آموزان بازمانده از تحصیل در سامانه توکاد شناسایی و بارگذاری شده است و انشااله مابقی دانش آموزان را نیز شناسایی خواهیم کرد.
او گفت: در دو هفته که سامانه توکاد به صورت آزمایشی فعالیت کرد خوشبختانه 100 میلیون تومان جمع‌آوری شده که حتما با شروع رسمی فعالیت این سامانه این مبلغ چند برابر خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار