ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره آموزشی رایگان به خانواده دانش‌آموزان کنکوری در فارس

شیراز (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته با همکاری حوزه آموزش متوسطه و اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش فارس ارائه خدمات مشاوره کنکوری رایگان توسط کارشناسان و مشاوران برجسته استان برای تمام دانش‌آموزان پایه دوازدهم انجام می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۵۶۱۱۲
لینک کوتاه کپی شد
ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره آموزشی رایگان به خانواده دانش‌آموزان کنکوری در فارس

رسول قانونی ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به ضرورت و اهمیت ارائه راهنمایی‌های آموزشی در کنکور سراسری و به منظور تحقق عدالت آموزشی و پرورشی در سراسر استان فارس همچنین آشنایی دانش‌آموزان با نحوه مطالعه و برنامه‌ریزی مناسب برای کنکور سراسری این اداره کل اقدام به ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره تحصیلی برای تمام دانش‌آموزان شرکت کننده درکنکور سراسری در قالب طرح تاک نموده است.

معاون آموزش متوسطه فارس افزود: در این طرح که با همکاری معاونت پرورشی و فرهنگی و با همراهی اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش فارس صورت گرفته است، کارشناسان این اداره کل اقدام به ارائه محتواهای مورد نیاز دانش‌آموزان در حوزه مشاوره تحصیلی، روانشناسی و آموزشی در قالب دو حلقه لوح فشرده نموده و در اختیار تمامی دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه قرار می‌گیرد.

قانونی افزود: طرح تاک که همان ارائه خدمات تحصیلی و انگیزشی ویژه کنکوری‌ها است در زمینه‌های مختلفی چون: روش‌های تست زنی، تحلیل آزمون‌های آزمایشی، انتخاب رشته کنکور، روش‌های مطالعه و یادگیری، مهارت‌های ده‌گانه زندگی است.

وی با اشاره به اینکه این خدمات توسط مشاوران برجسته و ممتاز در سطح استان انجام می‌گیرد، گفت: در این طرح محتواهای مد نظر در قالب ویدئوهای آموزشی به صورت رایگان در اختیار ادارات 59 گانه استان قرار گرفته است تا با هماهنگی و برنامه‌ریزی معاونین آموزش متوسطه ادارات مناطق و شهرستان‌ها تکثیر و در اختیار دانش‌آموزان پایه دوازدهم تمامی مدارس قرار گیرد.
قانونی، هدف از این اقدام را دستیابی تمامی دانش‌آموزان به ارائه خدمات مشاوره‌ای توسط مشاوران برجسته استان به صورت رایگان دانست و افزود: این اقدام قدمی هرچند کوتاه در راستای تحقق عدالت آموزشی است که حق هر شهروند و دانش‌آموز در سراسر کشور ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه این طرح برای نخستین بار در کشور اجرا می‌شود گفت: این برنامه به عنوان مکمل سامانه کنکور سراسری در پورتال اداره کل اموزش فارس قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار