رونمایی از سامانه و پویش توکاد در فارس

شیراز (پانا) - به گفته مدیرکل آموزش و پرورش فارس، طرح «توکاد»، یک هدف اصلی دارد و آن ایجاد و ترویج فرهنگ همدلی و نوع دوستی در بین دانش آموزان است.

کد مطلب: ۱۱۵۷۰۰۳
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از سامانه و پویش توکاد در فارس

فرهاد اسماعیلی در آیین رونمایی از سامانه و پویش توکاد در هفتمین نشست ویژه و هفتگی با روسا و شورای معاونین ادارات آموزش و پرورش مناطق و شهرستان ها از طریق ویدئو کنفرانس گفت: تبلت و گوشی به عنوان نیاز اصلی دانش آموزان در امر آموزش مطرح شده است و در فارس تعدادی از دانش آموزان فاقد گوشی و تبلت یا ابزار کمک آموزشی بوده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: تا سی آذرماه، بیش از 10 هزار و پانصد گوشی و تبلت توسط کمیته امداد، خیرین آموزشی و ارگانها و معلمان دلسوز فارسی تهیه و بین دانش آموزان توزیع شده است.
اسماعیلی بیان کرد: یکی از گروه اصلی هدف ما در توزیع گوشی و تبلت، دانش آموزان مناطق عشایری بوده و با هماهنگی اموال تملیکی 300 گوشی و تبلت بین دانش آموزان عشایر توزیع شد.
وی ادامه داد: خوشبختانه فرمانده سپاه فجر استان از همان ابتدا نقش این نهاد را در پیشبرد اهداف ادارات و دستگاه های اجرایی استان تسهیل گرانه دانسته و با در اختیار قرار دادن امکانات و سالن های ورزشی خود موجب شد امتحانات دانش آموزان به صورت مطلوب برگزار شود.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه ما سند تحول بنیادین را نقشه راه و شناسنامه آموزش و پرورش می دانیم افزود: در اداره آموزش و پرورش فارس بسیج فرهنگیان و بسیج دانش آموزای بر مبنای سند تحول بنیادین همکاری می کنند و همین باعث نزدیکی و بهره وری بیشتر در کارها بوده است.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان فارس نیز در این جلسه گفت: انجام کارهای اقتصادی در راستای کمک به دانش آموزان بی بضاعت و محروم از تحصیل به معنی غلبه تفکر اقتصادی بر تفکر فرهنگی نیست.
سرهنگ ناصر جوکار بیان کرد: اعتقاد داریم بعد از پایان کرونا مدارس باید به سمت خود اتکایی اقتصادی پیش برود و اقتصاد مدرسه را می توان اقتصاد مقاومتی دانست.
وی ادامه داد: در بحث آزادسازی زندانیان فرهنگی موفق شده ایم 7 نفر را آزاد کنیم و 3 نفر دیگر را در دهه فجر آزاد خواهیم کرد.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان فارس گفت: در پویش لبخند رضایت خوشبختانه بسیج فرهنگیان استان فارس موفق شد رتبه 1 را در کشور به دست آورد که بیش از 4هزار گوشی و 36 هزار بسته معیشتی در این راستا بین دانش آموزان هم استانی توزیع شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار