امام جمعه یزد: شهرداری‌ها برای افزایش پارک‌های اختصاصی بانوان تلاش کنند

یزد (پانا) - نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه فضای خیابان‌ و پارک‌ها برای ورزش بانوان از ایمنی کافی برخوردار نیست، گفت: شهرداری‌های برای افزایش پارک‌های اختصاصی بانوان اهتمام کنند.

کد مطلب: ۱۱۵۲۹۷۹
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه یزد: شهرداری‌ها برای افزایش پارک‌های اختصاصی بانوان تلاش کنند

آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد با اشاره به اینکه عده‌ای در تلاش هستند با ترفندها و شعارهای خاص ورزش بانوان را به خیابان‌ها بکشانند، اظهار داشت: این افراد به فکر امنیت و ایمنی بانوان نیستند همچنانکه تاکنون چندین مورد تصادف برای آنها اتفاق افتاده است.
وی با اشاره به اینکه فضای عمومی جامعه و پارک‌ها هم به لحاظ مباحث ایمنی و هم مباحث فرهنگی و اجتماعی مناسب ورزش و دوچرخه سواری بانوان نیست، افزود: شهرداری‌ها موظف هستند برای بانوان مکان‌ها و پارک‌های اختصاصی و در خور شأن بانوان یزد ایجاد کنند و لازم است نسبت به این موضوع اهتمام جدی داشته باشند.
ناصری با بیان اینکه زنان جامعه باید بتوانند در شرایط ایمن و محفوظ ورزش و تفریح کنند، تاکید کرد: شهرداری‌ها احداث پارک بانوان را با جدیت دنبال کند و دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز پیگیر این موضوع باشد.
امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد به مقوله آموزش مربیان مهدکودک‌ها عنوان کرد: محتوایی که امروز در مهدکودک‌ها آموزش داده می شود بسیار حائز اهمیت است و لازم است در این زمینه اقدام جدی شود و مربیان مهدها تحت آموزش قرار بگیرند.
وی با بیان اینکه کودکان ما باید از آغاز آموزش با سه محور مهم تفکر، تدین و تعقل آشنا شوند، افزود: روحیه کارآفرینی باید از زمان آغاز آموزش در کودکان تقویت شود تا بعد از دوران دانشگاه با موجی از بیکاران فارغ التحصیل مواجه نباشیم.
ناصری همچنین بر ضرورت پیاده‌سازی سبک زندگی اسلامی در جامعه تاکید کرد و گفت: دست اندرکاران امر این مهم را جدی بگیرند و با مطالعه و انجام کار کارشناسی، سبک زندگی اسلامی را در جامعه ترویج دهند که اگر این امر محقق شود، بسیاری از مشکلاتی که امروز در جامعه شاهد آن هستیم، حل و فصل خواهد شد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد نیز در این دیدار به ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده توسط این دفتر پرداخت و اظهار داشت: در سال جاری از یک سو کرونا و از سوی دیگر کمبود بودجه‌های دولتی، فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی را کاهش داد اما تلاش کردیم این فعالیت‌ها متوقف نشود.
حمید عزیزیان بیان کرد: در حوزه امور اجتماعی، یکی از مهمترین اقدامات، ایجاد دفاتر تسهیلگری اجتماعی بود که این دفاتر اکنون در سه نقطه فعال هستند و در هر دفتر، شش جوان به صورت جهادی مشغول فعالیت هستند و در محله ها، مسائل و نیازهای مردم اعم از آموزشی و خدماتی را تحت پوشش قرار می دهند.
وی همچنین از اجرای طرح سیمرغ در محلات یزد خبر داد و گفت: در قالب این طرح به بحث آموزش کودکان ورود کرده ایم و خانواده ها را در این زمینه همراهی می کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار