حسینی: مدارس برخوردار به کمک مدارس مناطق غیر برخوردار می‌شتابند

بیش از هزار تبلت از سوی مجامع بین‌المللی به دانش‌آموزان اتباع اهدا شد

تهران (پانا) - با حضور حسینی معاون وزیر و جانشین وزیر آموزش‌وپرورش در طرح هدایت، رخشانی مهر معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی و توسعه مدارس، مشاورین وزیر و نمایندگان معاونت‌های وزارت، پنجمین نشست کمیته اجرایی طرح هدایت (هر دانش‌آموز یک تبلت و هر تبلت یک کلاس و یک مدرسه) به میزبانی سازمان نوسازی در محل سالن جلسات این سازمان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۵۲۱۰۱
لینک کوتاه کپی شد
حسینی:  مدارس برخوردار به کمک مدارس مناطق غیر برخوردار می‌شتابند

به گزارش روابط‌عمومی سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، رخشانی مهر معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی و توسعه مدارس در ابتدای این نشست با بیان اینکه تمام ظرفیت جامعه خیرین و سازمان نوسازی مدارس در خدمت طرح هدایت است اظهار کرد: کارگروهی در سازمان نوسازی مدارس برای پیگیری امر آموزش دانش‌آموزان در عصر کرونا شکل‌گرفته است که خروجی این کارگروه ارائه دو تبصره برای لایحه بودجه سال آینده در خصوص تجهیزات ارتباطی هوشمند بود که خوشبختانه مورد قبول دولت نیز قرار گرفت.

وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده برای تقویت زیرساخت‌های مجازی مدارس ۷۰۰ میلیارد تومان در لایحه بودجه قرار گرفته است و پیشنهاد اختصاص ۲۰ درصد هزینه تراکنش‌های پست‌بانک و وزارت ارتباطات برای زیرساخت‌های مجازی مدارس نیز داده شده است.

سید جواد حسینی معاون وزیر و جانشین وزیر آموزش‌وپرورش در طرح هدایت نیز با تقدیر از زحمات سازمان نوسازی مدارس اظهار کرد: تلاش‌های سازمان نوسازی مدارس برای تخصیص اعتبار مجزای تجهیزات ارتباطی هوشمند مدارس در بودجه سال آینده، قابل‌تقدیر است.

وی افزود: علاوه بر پیشنهادهای سازمان نوسازی مدارس که در بودجه سال آینده آمده است با پیشنهاد کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس اعتبار مجزایی برای خرید تجهیزات هوشمند ارتباطی به‌ویژه تبلت در نظر گرفته شده است. در تلاش هستیم تا دولت بخشی از اعتبارات ستاد ملی کرونا که به هزینه گرفته نشده است را برای خرید تبلت اختصاص دهد.

حسینی با اشاره به برگزاری نشست با جامعه خیرین مدرسه‌ساز گفت: با هماهنگی سازمان نوسازی مدارس نشستی با خیرین مدرسه‌ساز برگزار شد و مقرر شد از ظرفیت خیرین برای تهیه تبلت دانش‌آموزان نیازمند مدارسی که ساخته‌اند استفاده شود.

وی افزود: به‌زودی تیزر تبلیغاتی طرح هدایت نیز با محوریت خیرین مدرسه‌ساز برای دعوت جامعه به اهدای تجهیزات هوشمند ارتباطی ساخته خواهد شد.

معاون وزیر با اشاره به نشست با مشاور وزیر آموزش‌وپرورش در حوزه زنان و خانواده گفت: قرار شد با استفاده از ظرفیت زنان و خانواده طرح حامی هوشمند اجرایی شود که در این طرح مدارس برخوردار به کمک مدارس مناطق غیر برخوردار می‌شتابند و تجهیزات ارتباطی هوشمند را برای دانش‌آموزان و مدارس تهیه می‌کنند و همچنین زنان و خانواده‌ها نیز به میزان توان خود سایر دانش‌آموزان را تحت پوشش قرار خواهند داد.

وی افزود: می‌توان از ظرفیت مسئولیت اجتماعی وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، بانک‌ها، خیرین، اصناف، اقشار و سایر دستگاه‌ها در راستای طرح حامی هوشمند استفاده کرد.

جانشین وزیر در طرح هدایت با تأکید بر اینکه باید از تمامی ظرفیت‌های استانی در طرح هدایت استفاده کرد، گفت: با بسیاری از استانداری‌های تفاهم‌نامه تأمین تجهیزات هوشمند ارتباطی امضاء شده است که بر اساس این تفاهم نامه‌ها نیمی از اعتبار طرح هدایت از طریق مشارکت خیرین و با راهبری وزارت آموزش‌وپرورش تأمین خواهد شد و نیم دیگر اعتبار نیز از طریق منابع استانی و توسط استانداری‌ها تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از بهترین ظرفیت‌ها برای جلب مشارکت مردمی، محلی و شهری در طرح هدایت، انجمن اولیاومربیان مدارس است گفت: در مدارس سطح کشور ۱۰۰ هزار انجمن اولیای فعال داریم که این انجمن‌ها می‌توانند محوریت جلب مشارکت‌های مردمی در هر مدرسه را عهده‌دار باشند.

وی با بیان اینکه یکی از مؤلفه‌های مدرسه صالح دادوستد مدرسه با محله است اظهار کرد: انجمن اولیاء و مربیان مدارس پل ارتباطی مدارس با محله‌ها هستند و ظرفیت بی بدیلی دارند که برای ساماندهی این ظرفیت به‌زودی شیوه‌نامه مشارکتی انجمن اولیاومربیان در طرح هدایت تدوین و به مدارس ارسال می‌شود.

حسینی در ادامه نشست با تقدیر از فعالیت‌های مرکز امور بین‌الملل وزارت آموزش‌وپرورش اظهار کرد: تاکنون مجامع بین‌المللی بیش از هزار تبلت برای دانش‌آموزان اتباع مقیم ایران تهیه کرده‌اند و از ظرفیت مجامع بین‌المللی نظیر یونسکو و یونیسف برای تهیه وسایل ارتباطی هوشمند به‌ویژه برای دانش‌آموزان اتباع باید نهایت استفاده را برد.

وی افزود: از ظرفیت خیرین ایرانی مقیم خارج از کشور نیز با محوریت مرکز امور بین‌الملل وزارت آموزش‌وپرورش نیز باید در طرح هدایت نهایت استفاده را برد.

جانشین وزیر در طرح هدایت با اشاره به کمک دستگاه‌ها و نهادها به طرح هدایت گفت: اهدای ۱۵ هزار تبلت توسط مرکز آمار ایران، اهدای بیش از ۵۰ هزار تبلت توسط کمیته امداد امام (ره)، اختصاص سه میلیارد تومان اعتبار خرید تبلت توسط برخی پالایشگاه‌ها و اعطای وام قرض‌الحسنه جهت خرید تجهیزات هوشمند ارتباطی توسط بانک رفاه بخشی از مشارکت دستگاه‌ها و نهادها در طرح هدایت است.

حسینی با تقدیر از معاونت پرورشی وزارت آموزش‌وپرورش در جهت راه‌اندازی پویش نذر هوشمند گفت: این پویش با هدف نذر وسایل هوشمند ارتباطی توسط دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان به دانش‌آموزان نیازمند و با محوریت سازمان بسیج دانش‌آموزی اجرایی شده است با گذشت چهل روز از اجرای این طرح تاکنون ۸۴ میلیارد تومان جمع‌آوری‌شده است.

معاون وزیر در پایان خواستار اهتمام تمامی استان‌ها در طرح هدایت شد و گفت: برش استانی طرح هدایت به ادارات کل استان‌ها ارسال شده است و در هر استان حداقل یک جلسه اختصاصی شورای آموزش‌وپرورش برای طرح هدایت برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار