تولید بخشی از تجهیزات درمانی در کشور

تهران (پانا) - رییس مرکز ساخت داخل، ماشین سازی و تجهیزات وزارت صمت گفت اکنون نزدیک به ۴۰ درصد از ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز بخش درمان کشور در داخل تولید می­‌شود.

کد مطلب: ۱۱۵۲۰۴۲
لینک کوتاه کپی شد
تولید بخشی از تجهیزات درمانی در کشور

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، سید محمد مهدوی هادوی اظهار داشت: با ابتکار مرکز ساخت داخل، ماشین سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت، هیأت مؤسس انجمن تخصصی ماشین سازان صنایع بهداشتی و دارویی کشور تأسیس و شروع به کار کرد. انجمن تخصصی ماشین سازان صنایع بهداشتی و دارویی کشور، با رویکرد هم اندیشی، همکاری و هم افزایی و با هدف ارتقای توانمندی و توسعه و تعمیق ساخت داخل و پیگیری مطالبات صنفی تشکیل و در چارچوب قوانین فعالیت خواهد کرد.

رئیس مرکز ساخت داخل، ماشین سازی و تجهیزات وزارت صمت گفت: این انجمن متشکل از واحدهای صنعتی که در طراحی و ساخت ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز بخش بهداشت و درمان کشور فعالیت دارند تشکیل می‌شود.

هادوی یادآور شد: این انجمن با حضور در جلسات مشورتی و تصمیم سازی صنعت بهداشت و درمان کشور به عنوان بازوی مشاوره‌ای وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه تولید قطعه و تجهیزات و ماشین الات فعال خواهد بود و به مرور فعالیت‌های غیر حاکمیتی دولت در این حوزه در راستای سیاست‌های کلی نظام و تبصره ذیل ماده ۱۵۰ قانون برنامه پنجم توسعه به این انجمن محول می‌شود.

وی گفت: هم اینک حدود ۴۰ درصد از ماشین الات و تجهیزات مورد نیاز بخش درمان کشور در داخل تولید می‌شود. امید است با برنامه ریزی انجام شده و استفاده از ظرفیت‌های قانونی در حمایت از تولید ملی تجمیع تقاضا و تأمین اعتبار لازم جهت انجام تولیدات جایگزین واردات، این میزان افزایش یابد.

لازم به ذکر است، هم اینک بخشی از نیازمندی‌های بخش درمان کشور نظیر ماشین الات تولید انواع کرم قرص و بسته بندی بلیستر، درام درایر، هموژنایزر، میکسر و انواع پرکن در داخل کشور تولید می‌شود. در نظر است با حمایت از شرکت‌های فعال در این حوزه، توان طراحی، مهندسی و راه اندازی خطوط دارویی کشور تقویت شده و به زودی شاهد راه اندازی کامل کارخانجات توسط متخصصین ایرانی باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار