استاندار مازندران: مردم پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌ها را سختگیرانه‌تر رعایت کنند

ساری (پانا)- استاندار مازندران از مردم خواست تصور نکنند که شرایط مثل گذشته است و در برخورد با خود و خانواده، پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‍‌‌ها را سخت‌گیرانه‌تر رعایت کنند.

کد مطلب: ۱۱۵۱۸۱۳
لینک کوتاه کپی شد
استاندار مازندران: مردم پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌ها را سختگیرانه‌تر رعایت کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، احمد حسین زادگان در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان با بیان این که در ماه گذشته؛ قریب به اتفاق استان های کشور درگیر موج و پیک سوم شدند، افزود: بر این اساس، ستاد ملی مقابله با کرونا، محدودیت های ویژه ای را در قالب طرح جامع مدیریت هوشمند اعمال کرد که پس از چند هفته آمار این استان ها روند کاهشی پیدا کرد.

استاندار با اشاره به این که مازندران بخاطر مساعدت و همراهی خوب مردم، بازار و اصناف و تشدید پروتکل های بهداشتی در زمان درگیری غالب استان های کشور، وارد پیک سوم نشد، اظهار کرد: متاسفانه بخاطر عادی انگاری، عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و تجمعات در اشکال مختلف اکنون روند شیوع کرونا در استان افزایشی شده است و اگر رعایت نکنیم به سمت پیک سوم می رود.

حسین زادگان با بیان این که اکنون درگیری مردم عزیز ما به ویروس کرونا به‌نحوی خانوادگی و دورهمی شده است، گفت: تمام دستورالعمل ها را به فرمانداران ابلاغ کردیم و مجموعه دست اندرکاران ستاد تلاش داریم تا به مردم عزیز اعلام کنیم که نگران عدم رعایت الزامات بهداشتی هستیم.

وی افزود: از مردم انتظار داریم؛ تصور نکنند که شرایط مثل گذشته است و در برخورد با خود و خانواده؛ در رعایت پروتکل های بهداشتی و محدودیت ها، سخت‌گیرانه تر عمل کنند.

استاندار با بیان این که باید صیانت از گروه های پرخطر، نظیر افرادی که بالای 65 سال سن دارند و افراد دیگری که گرفتار بیماری های زمینه ای هستند، را جدی بگیریم، ابراز کرد: قرنطینه کردن افراد آلوده به ویروس و افراد مرتبط با آن ها از دیگر موضوعات جدی است.

حسین زادگان با اشاره به این که مردم ما باید از ورود به هرگونه جمع و ارتباطات غیرضروری پرهیز کنند، گفت: متاسفانه در برخی موارد شاهد قانون گریزی هایی هستیم که حتما با آن ها برخورد می شود.

مقام عالی دولت در مازندران افزود: امیدواریم چونان گذشته در سایه همدلی و ید واحده با اطلاع‌رسانی درست و رعایت الزامات بهداشتی در چارچوب طرح مدیریت هوشمند از این مرحله عبور کنیم.

استاندار مازندران از اصناف و بازاریان بخاطر صبوری، تحمل و همراهی بالا قدردانی کرد و گفت: هرگونه عدم رعایت پروتکل ها منجر به درگیری و شیوع کرونا و آسیب به اقتصاد استان بویژه بازاریان عزیز می شود و انتظار داریم مردم بزرگوار ما تصور نکنند چون مازندران برخلاف استان های دیگر 2 ماه درگیر موج نشد، همچنان با عادی انگاری و عدم رعایت الزامات می تواند از آسیب مصون بماند.

وی با اشاره به این که بر اساس دستورالعمل های ابلاغی پیشین؛ تعداد کارکنان ادارات شهرهای قرمز و نارنجی کاهش می یابد، گفت: امتحانات در تمامی مقاطع تحصیلی بجز موارد کاملا ضروری آنهم با رعایت دقیق قانون و الزامات، مجازی برگزار می شود.

رییس ستاد مقابله با کرونا مازندران، با بیان این که برگزاری هرگونه اجتماعات و مراسم تحت هر عنوان که می تواند موجب اجتماع و درگیری شود ممنوع است، عنوان کرد: تمام دستگاه های اجرایی و همه نهادهای قوای مختلف در استان مشمول دستورالعمل و مصوبات ستاد ملی و استانی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار