انعقاد تفاهم نامه همکاری سازمان آموزش و پرورش استثنایی و سازمان نهضت سواد آموزی؛

حسینی: مهارتی کردن آموزش‌ها گام بزرگی در راستای عدم برگشت بیسوادی است

تهران (پانا) - با حضور حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و محمد زاده معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی تفاهم نامه همکاری مشترک دو سازمان امضا شد.

کد مطلب: ۱۱۵۰۴۷۷
لینک کوتاه کپی شد
حسینی: مهارتی کردن آموزش‌ها گام بزرگی در راستای عدم برگشت بیسوادی است

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در مراسم انعقاد این تفاهم نامه که در محل سازمان نهضت سوادآموزی برگزار شد ضمن تبریک سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی با فرمان حضرت امام‌(ره) اظهار کرد: امام(ره) با فرمان تاسیس نهضت برای کسانی که در تعلیم و تربیت رسمی فرصت را از دست داده بودند فرصت دومی ایجاد کرد.

وی افزود: وضعیت سواد پیش از انقلاب از هر ۱۰۰ نفر در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال ۴۸.۸ درصد بود اما این عدد در آخرین سرشماری سال ۹۵، به ۹۴.۷ درصد رسیده است و این نشان از حرکت‌ درست نهضت سوادآموزی در ریشه کنی بیسوادی دارد.

حسینی مهارتی کردن آموزش ها و ارتباط سواد با زندگی را از حرکات مثبت نهضت سواد آموزی دانست: مهارتی کردن آموزش ها گام بزرگی در راستای عدم برگشت بیسوادی است.

وی افزود: مراکز یاددهی و یادگیری که نهضت راه اندازی کرده است نیز گام بزرگی در جهت مهارتی کردن آموزش ها است. یکی از برنامه های سازمان آموزش و پرورش استثنایی مناسب سازی مرکز آموزشی است و در راستای استفاده بهینه معلولین بزرگسال، مناسب سازی مراکز یاددهی و یادگیری از جمله زمینه های همکاری مشترک دو سازمان است.

حسینی تصریح کرد: با توجه به گسترش فناوری های نوین و تغییر در زندگی بشر کار نهضت سواد آموزی باید با رنج و رفاه بشر پیوند بخورد.

معاون وزیر با بیان اینکه اجرای برنامه های آموزشی و فرهنگی در میان بازماندگان از تحصیل، بزرگسالان بی سواد و کم سواد با نیازهای ویژه و اولیا آنان موضوع اصلی تفاهم نامه است اظهار کرد: نقش والدین در توسعه و ارتقای تعلیم و تربیت دانش آموزان بویژه در عصر کرونا بی بدیل است و این نقش در آموزش و پرورش استثنایی پررنگ تر از سایر حوزه ها است.

وی افزود: این تفاهم نامه ارتقای سواد والدین را هدف‌گذاری کرده است و یا سواد شدن والدین موجب ارتقای تعلیم و تربیت دانش آموزان استثنایی می شود.

وی یکی از اهداف تفاهم نامه را کمک به انسداد بیسوادی دانست و اظهار کرد: طرح تلفیقی فراگیر رویکردی است که از ۲۰ سال پیش با هدف ایجاد مدارس ترکیبی آغاز شده است و این تفاهم نامه کمک زیادی به طرح تلفیقی فراگیر میکند.

حسینی افزود: مناسب سازی محتواهای آموزشی، آموزش ویژه معلولین بزرگسال، آموزش مهارت های زندگی و مهارت های حرفه ای به بزرگسالان و برگزاری مسابقات، نمایشگاه ها و همایش های مشترک از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار