افزایش ۹ درصدی مصرف گاز در اردبیل

اردبیل (پانا)- مدیرعامل شرکت گاز اردبیل از افزایش ۹ درصدی مصرف گاز مشترکان این استان در ۹ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه در سال قبل خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۵۰۴۵۷
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۹ درصدی مصرف گاز در اردبیل

به گزارش اداره گاز استان اردبیل، سردار اسماعیلی، مدیرعامل شرکت گاز اردبیل اظهار کرد: مصرف گاز در استان اردبیل در ۹ ماه منتهی به فصل زمستان سال گذشته ۲ میلیارد متر مکعب بود که امسال با ۹ درصد افزایش، به بیش از ۲ میلیارد و ۱۰۲ متر مکعب رسید.

او گفت: با توجه به ورود موج سرمای فراگیر و پایدار در بیشتر استان‌های کشور و افزایش بی‌سابقه مصرف گاز، صرفه جویی سراسری برای عبور از روز‌های سرد زمستان بیش از پیش ضروری است.
مدیرعامل شرکت گاز استان افزود: در بیشتر شهر‌های استان، دمای هوا حتی به منفی ۱۰ درجه نیز رسیده که در صورت توجه نکردن مصرف کنندگان خانگی بر صرفه‌جویی، با وجود تلاش‌های صورت گرفته در خصوص پایداری شبکه توزیع گاز طبیعی در استان، ممکن است در برخی نقاط کمبود گاز و کاهش افت فشار اتفاق بیفتد.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصلاح الگوی مصرف را یکی از راهکار‌های مهم در برون رفت از هرگونه بحران احتمالی ناشی از مصرف بی رویه گاز طبیعی برشمرد و گفت: استفاده از پوشش مناسب، استفاده از پرده‌های ضخیم، استفاده از شیر‌های ترموستاتیک و رعایت دمای رفاه (۱۸تا ۲۱درجه) و پوشش مناسب موتورخانه‌ها و تعمیرات لازم در آن‌ها به عنوان بخشی از راه‌های مصرف بهینه گاز توصیه می‌شود.
اسماعیلی تصریح کرد: در حال حاضر میانگین مصرف گاز طبیعی در استان اردبیل بیش از ۱۰ میلیون متر مکعب در روز است که با توجه به بارش برف و برودت هوای اکثر نقاط استان، پیش‌بینی می‌شود طی ماه‌های آینده این میزان مصرف افزایش یابد.
او بیان کرد: به علت تداوم سرمای هوا، مصرف گاز در این استان در طول سه روز گذشته به شکل کم سابقه‌ای افزایش یافته و به رقم ۳۱ میلیون و ۱۹۸ متر مکعب رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار