ضرورت تامین سوخت دوم در گلخانه‌ها و مرغداری‌ها

اردبیل (پانا) - رییس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل خواستار تامین سوخت دوم برای استفاده در واحد‌های گلخانه و مرغداری فعال در این استان شد.

کد مطلب: ۱۴۳۳۳۲۵
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت تامین سوخت دوم در گلخانه‌ها و مرغداری‌ها

نوبخت اژدری، رییس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل اظهار کرد: به علت کاهش شدید دما و بارش برف، میزان مصرف سوخت گاز در منازل بالا رفته و به دلیل سردسیر بودن استان، امکان کاهش افت فشار و حتی قطعی گاز مصرفی در واحد‌های تولیدی کشاورزی از جمله واحد‌های گلخانه‌ای و مرغداری‌ها دور از انتظار نیست.

وی گفت: با توجه به شرایط موجود، لازم است کلیه متولیان واحد‌های گلخانه و مرغداری‌های فعال در استان اردبیل به فکر تامین سوخت دوم و جایگزین برای واحد‌های تحت مدیریت خود باشند.

به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ،در این شرایط خاص باید با پیش‌بینی و برنامه‌ریزی لازم جلوگیری از غیرفعال شدن واحد‌های تولیدی و صنعتی بخش کشاورزی ضروری است و متولیان این واحد‌ها باید با تهیه سوخت ذخیره، از بروز خسارت‌های احتمالی جلوگیری کنند.

اژدری افزود: تجربه مدیریت واحد‌های تولیدی بخش کشاورزی در سال‌های گذشته نشان داده است که پیشگیری از خسارت‌های ناگوار همواره بهترین راهکار برای حفاظت از واحد‌های تولیدی این بخش است.

وی همچنین خطاب به مالکان و صاحبان ماشین آلات کشاورزی موتوری از جمله تراکتور و دارندگان سامانه‌های نوین آبیاری توصیه کرد تجهیزات و تأسیسات خود را به صورت مرتب کنترل کنند تا به علت یخ زدگی و ترکیدگی، دچار خسارت نشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار