شکوهی: برخی از دانش‌آموزان بیش از سایرین در معرض خطر گرایش به اعتیاد هستند

تهران (پانا) - مدیرکل امور تربیتی، مشاوره آموزش و پرورش مراحل اجرای طرح «پیام من» را با هدف پیشگیری انتخابی از مصرف مواد در نوجوانان درمعرض خطر تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۱۵۰۳۲۱
لینک کوتاه کپی شد
شکوهی: برخی از دانش‌آموزان بیش از سایرین در معرض خطر گرایش به اعتیاد هستند

کارگاه آموزشی آنلاین «پیشگیری انتخابی از مصرف مواد در نوجوانان در معرض خطر (پیام من) ویژه کارشناسان آموزش و پرورش صبح امروز دوشنبه 8 دی ماه 1399 با حضور مسعود شکوهی مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش برگزار شد.

شکوهی در آغاز نشست گفت: برخی از گروه‌های جمعیتی دانش‌آموزان به دلایل اجتماعی، جغرافیایی و خانوادگی، مانند سابقه بزهکاری، افت تحصیلی و حتی سکونت در مناطق خاص و حاشیه‌نشین ممکن است بیش از سایر دانش‌آموزان در معرض خطر گرایش به اعتیاد و مصرف مواد باشند.

وی افزود: برنامه‌های پیشگیری از مصرف مواد می‌تواند موثر واقع شود و طی این مدت که از اجرای برنامه «پیام من» گذشته است نتایج اثربخشی را شاهد بودیم.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش درباره مراحل اجرای طرح «پیام من» گفت: در طرح پیام من در فاز نخست توانمندسازی مدرسان و در فاز دوم توانمندسازی مجریان برای شناسایی درمان و مددکاری را دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: در راستای این برنامه 3 کارگاه طراحی شده است که کارگاه‌های اول و دوم در سال 98 برگزار شد و به دلیل شیوع کرونا کارگاه سوم با تاخیر ده یازده ماهه برگزار می‌شود. این دوره به لحاظ نحوه اجرا متفاوت است. دوره‌های قبل با حضور 13 استان حضوری برگزار شد و امیدواریم 13 استان در تکمیل برنامه با ما همراه باشند. در این فاز تمرکز ما بر مدیریت مورد در تمامی مناطق آموزش و پرورش است. امید که در زمینه پیشگیری از رفتارهای پرخطر که با بهره گیری از اساتید ارجمندی که طی این سال‌ها با ما همراه بودند اجرا می‌شود موفق باشیم.

شکوهی در پایان از همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر در این برنامه تقدیر و تشکر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار