جلسه توجیهی نخستین دوره مجلس دانش آموزی استان سیستان و بلوچستان در شاد برگزار شد

زاهدان (پانا)- جلسه توجیهی نخستین دوره مجلس دانش آموزی استان سیستان و بلوچستان با حضور مدیر سازمان دانش آموزی و دبیر شورای هماهنگی اجرای سند تحول بنیادین با حضور اعضای مجلس در شبکه شاد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۴۹۴۵۳
لینک کوتاه کپی شد
جلسه توجیهی نخستین دوره مجلس دانش آموزی استان سیستان و بلوچستان در شاد برگزار شد

رئیس مجلس دانش آموزی سیستان و بلوچستان در این جلسه از طریق پخش زنده شبکه شاد به تشریح مجلس دانش آموزی آموزی پرداخت و گفت: این مجلس بزرگترین نهاد صنفی و مشورتی کشور برای مطالبه گری دانش آموزان که علاوه بر دانش آموزان معمولی دانش آموزان اقلیت مذهبی، دانش آموزان با نیازهای ویژه و دانش آموزان خارج از کشور نیز در آن نماینده دارند.
زهرا سلطان آبادی افزود: ۱۵۰ دانش آموز از سراسر کشور با ترکیب ۷۵ دختر و ۷۵ پسر در مجلس دانش آموزی عضویت دارند و سهمیه هر استان نیز براساس تعداد دانش آموزان مشخص می شود که سیستان و بلوچستان دارای ۶ نماینده در مجلس دانش آموزی کشور است.
وی به اهمیت مجلس دانش آموزی اشاره کرد و گفت: در شورای عالی آموزش و پرورش به ریاست رئیس جمهور آیین نامه ای ویژه مجلس دانش آموزی تدوین و تصویب شده است.
رئیس مجلس دانش آموزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مجلس دانش آموزی پنج کمیسیون دارد که در مجلس استانی کار گروه و در مجلس شهرستانی به آن کمیته گفته می شود.
سلطان آبادی افزود: نمایندگان مجلس دانش آموزی در کمیسیون های فرهنگی، هنری و اجتماعی، علمی و آموزشی، اخلاقی و تربیتی، ورزش و سلامت و ارتباطات و فناوری فعالیت می کنند.
وی تصریح کرد: نمایندگان بر اساس علایق خود در کمیسیون های مجلس عضو می شوند و در مجلس استانی نیز ۶ نماینده استان در مجلس کشور اعضای هیئت رئیسه کارگروه ها هستند.
وی خاطر نشان کرد: نمایندگان در مجلس شهرستان، منطقه، استان و کشور باید به مشکلات جامعه دانش اموزی همان سطح بپردازد.
سلطان آبادی اظهار کرد: لازمه حرکت در هر مسیری داشتن هدف است و هدف به مسیر ما جهت می‌دهد.
رئیس مجلس دانش آموزی سیستان و بلوچستان گفت: این مجلس نهادی برای تربیت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان است که روحیه مطالبه گری و مسئولیت پذیر را در آنان پرورش می دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار