اختتامیه سی امین جشنواره قرآن وعترت در مشهد مقدس برگزار شد

خنیفر: افتخار می‌کنیم که جوانان و دانشجومعلمان ما قرآنی هستند

تهران (پانا) - مراسم اختتامیه سی‌امین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان همزمان در تالار ابن هیثم پردیس شهید بهشتی مشهد و سالن شهید چمران سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان با شرکت مدیران لایه‌های استانی، رؤسای پردیس‌­ها و کارشناسان فرهنگی و دانشجومعلمان سراسر کشور برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۴۸۰۵۳
لینک کوتاه کپی شد
خنیفر: افتخار می‌کنیم که جوانان و دانشجومعلمان ما قرآنی هستند

به گزارش دانشگاه فرهنگیان، در ابتدا نیری مدیر امور پردیس های خراسان رضوی با گرامی داشت روز وحدت حوزه و دانشگاه و نکوداشت یاد و خاطره 106 شهید دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی ضمن تبریک به برگزیدگان سی امین جشنواره قرآن و عترت خاطر نشان کرد، همه شرکت کنندگان برنده این رویداد هستند و ما کسی را به عنوان بازنده نمی شناسیم و فقط بنا بر عرف تعدادی به عنوان برنده معرفی و اعلام شده اند.

در ادامه حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان با ابراز خرسندی از برگزاری سی امین جشنواره قرآن و عترت اظهار داشت: بسیار خرسندیم که فعالیت های فرهنگی تحت هر شرایطی ادامه دارد و شرکت بیش از 12 هزار و 500 دانشجومعلم در جشنواره امسال مایه فخر و موجب مباهات است و نشان می دهد که ما جوانانی قرآنی داریم.

وی با اشاره به این که بیشتر از 90 درصد آیات قرآن، آیات زندگی است عنوان کرد: ما باید عامل به قرآن و درک وفهم آن باشیم وتلاش کنیم با خواندن قرآن همراه با ترجمه و به ویژه ترجمه‌­های تفسیری نهایت بهره را از آن ببریم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان این که بزرگترین معجزه قرآن، معجزه بازدارندگی از گناه است تصریح کرد، ما افتخار می کنیم که جوانان و دانشجومعلمان ما قرآنی هستند.انشاءالله زندگی ما قرانی و همراه با قرآن باشد و در خدمت قرآن نیز خاتمه یابد.

در ادامه محمدی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان، از سنگربانان نظام تعلیم و تربیت کشور، دانشجومعلمان، اساتید، مدیران و همکاران حوزه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان در سطوح صف و ستاد، خصوصاً همکاران ارجمند استان خراسان رضوی و مدیران و مسئولین فرهنگی سراسر کشور و همه کسانی که در برگزاری بهینه سی امین جشنواره قرآن و عترت تلاش کردند تشکر کرد و اظهار داشت: خدا را شاکریم که در سخت ترین مراحل کاری، به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا، لحظه ای در انجام رسالت عظیم تربیت محوری دانشگاه، کوتاهی نشده است و برگزاری مُدل موفق سی اُمین "جشنواره قرآن وعترت با حضور ۱۲۵۹۵ نفر از دانشجو معلمان در ۳۸ رشته در حوزه فعالیت های قرآنی و معارفی" به صورت کاملا مجازی، در کنار طرح های فاخر گذشته، همچون "تشکیل دانشگاه مجازی اربعین، طرح قرآنی غدیریه، طرح قرآنی دوشنبه های قرآنی، برگزاری انتخابات ۱۵۰۰ تشکل دانشجویی به صورت الکترونیکی و برگزاری سلسله نشست های ماهانه تعلیم و تربیت اسلامی با حضور اساتید صاحب نظر از قم مقدس و همچنین تولید محتوا برای هفت مهارت معلمی منطبق با اسناد بالا دستی و سند تحول برای ۱۱ هزار مهارت آموز معلمی" بخشی از اقدامات حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان است که با حمایت ریاست دانشگاه، اعضای هیأت رئیسه، مسئول محترم دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری و همکارانمان در سراسر کشور، انجام شده است و در پی این اقدامات شایسته، شاهد تربیتِ معلم کیفی و شش ساحتی در دانشگاه فرهنگیان خواهیم بود.

در ادامه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام دادگر رهنمودهایی را درخصوص توسعه، بسط و گسترش فرهنگ قرآنی و انس با قرآن کریم در راستای به ‌وجود آمدن جامعه قرآنی ذکر نمودند. همچنین برگزاری آیین نمادین تقدیر از چند نفر از برگزیدگان جشنواره از دیگر بخش های این مراسم بود.

در پایان سید کامران میرمعینی، مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: برگزاری جشنواره قرآن و عترت در زمان کرونا تجربه موفقی بود که توانستیم به کار گیریم و امیدواریم که موجب تقویت، توسعه و معنویت قرآنی در دانشگاه باشد همچنین اظهار داشت، در برگزاری این جشنواره‌ها باید دانشجویان مستعد و برجسته قرآنی را شناسایی و به جامعه دانشگاهی کشور معرفی کنیم تا فرصتی برای الگوسازی دانشجویان و سایر اقشار باشد. جشنواره‌های فرهنگی و قرآنی ما مهم‌ترین رویداد فرهنگی و قرآنی دانشگاه را تشکیل می‌دهد. امیدواریم که بتوانیم در کیفیت‌سازی جشنواره‌ها قدم‌های موثری برداریم.

این مراسم به صورت زنده و مستقیم از سایت آپارات و شبکه ویدئوکنفرانس شوکا برگزار شد و برای دانشجومعلمان، اساتید و کارکنان سراسر کشور قابل مشاهده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار