تضمین آموزش با کیفیت یکی از تعاریف عدالت آموزشی است

کلات(پانا)-معاون آموزش ابتدایی و پرورش خراسان رضوی در جلسه نشست زنده در بستر شبکه شاد با مدیران مدارس ابتدایی ، راهبران آموزشی و تربیتی و مدیران قطب مقطع ابتدایی کلات گفت تضمین آموزش با کیفیت یکی دیگر از تعاریف عدالت آموزشی است که انتظار می رود در بستر شبکه شاد و فضای مجازی نیز به این موضوع اهمیت داده شود.

کد مطلب: ۱۱۴۷۷۶۳
لینک کوتاه کپی شد
تضمین آموزش با کیفیت یکی  از تعاریف عدالت آموزشی است

ابوالحسن حقیقی معاون آموزش ابتدایی استان در این جلسه گفت: از زحمات شما مدیران مدارس، راهبران آموزشی و تربیتی و مجموعه آموزش و پرورش کلات که تمام هم و غم خود‌ را به کار برده اید تا بتوانید خدمات ارزنده ای به دانش آموزان شهرستان ارائه دهید تقدیر می کنم. مجموعه فعالیت های آموزش و پرورش کلات بسیار قابل قبول، با انگیزه و با یک مدل علمی در جریان است.

وی بیان کرد: در سند تحول بنیادین به دو موضوع مهم عدالت آموزشی و تربیتی و کیفیت آموزشی تاکید شده است و برای این دو مقوله تعاریف مختلفی وجود دارد. تضمین آموزش با کیفیت یکی دیگر از تعاریف عدالت آموزشی است که انتظار داریم در بستر شبکه شاد و فضای مجازی نیز به این موضوع اهمیت دهیم.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی در این دیدار افزود: خوشبختانه در ایام تعطیلی مدارس موضوع آموزش از طرق مختلفی(درسنامه،فضای مجازی،تلویزیون و ...) متناسب با زیست بوم جدید به دانش آموزان ارائه شده است. ولی این را نیز می‌دانیم که همه دانش آموزان به شبکه شاد و فضای مجازی دسترسی ندارند و در شهرستات کلات با توجه به بررسی های به عمل آمده تدابیر و برنامه های عملی خوبی در راستای نقشه یاددهی و یادگیری منطقه اندیشیده شده است.

وی گفت: مدیران مدارس، راهبران آموزشی و تربیتی باید هماهنگی های لازم را با هم داشته باشند تا دانش آموزان از آموزش های با کیفیت بهره مند شوند.

حقیقی بیان کرد: در راستای "ارزشیابی دانش آموزان" که مقوله مهمی است، مکاتبات لازم با ستاد کرونای استان شده و در صورت تایید سعی خواهیم کرد پایه های اول و دوم را با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی به صورت حضوری مورد سنجش قرار دهیم تا از یادگیری دانش آموزان در نوبت اول اطمینان حاصل کنیم. انتظار داریم همانطور که پای کار بوده اید در این زیست‌بوم‌جدید همه‌ی امکانات را برای پیش برد اهداف و خدمت رسانی به دانش آموزان عزیز فراهم کنیم.

رمضان پروانه، مدیر آموزش و پرورش کلات نیز در این جلسه گفت: همانطور که مدارس کشور در پانزدهم شهریور ماه سال جاری بازگشایی شد، آموزش در همه مدارس شهرستان کلات با برنامه ریزی های خوب توسط همکاران محترم حوزه ستادی و مدیران مدارس، با شعار «روز اول، درس اول» آغاز شد و معلمان عزیزمان تلاش کردند تا بر اساس بودجه بندی پیش بروند و پیش بینی های لازم نیز برای ایام کرونا صورت گرفت که در صورت تعطیلی مدارس و شروع آموزش ها به صورت غیر حضوری، آموزش ها بر اساس مدل های طراحی شده و نقشه یاددهی -یادگیری منطقه ای شهرستان کلات بویژه در مدارس ابتدایی شروع شود.

وی افزود: خوشبختانه در این ایام شاهد بروز جلوه های ناب معلمی بودیم. در برخی از روستاها و مناطق عشایر بسیاری از همکارانمان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی به صورت حضوری پیگیر آموزش و رفع اشکالات و توزیع درسنامه ها برای دانش آموزان عزیزمان هستند.

پروانه اظهار کرد: سرگروه های محترم آموزشی در اکثر کلاس های مجازی حضور دارند و فعالیت ها را مورد بررسی قرار می دهند و طرح و برنامه های ابلاغی از سوی استان را دنبال و به خوبی اجرا می کنند.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت کلات گفت: یکی از مشکلاتی که در شهرستان وجود دارد عدم وجود زیرساخت های مناسب برای آموزش های مجازی است و شبکه شاد در بسیاری از مناطق غیر قابل استفاده است و علاوه بر پیگیری‌مسائل آموزشی، دانش آموزان بی بضاعت و نیازمند را نیز شناسایی و حمایت لازم در حد امکان صورت گرفته و ملزومات لازم را در اختیار این عزیزان قرار داده ایم.

وی ادامه داد: امیدوارم با همراهی هم بتوانیم به گونه ای برنامه ریزی کنیم که هیچگونه دغدغه ای در شهرستان برای رشد و تعالی دانش آموزان عزیزمان نداشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار