همزمان با هفته پژوهش و فناوری :

جلسه برنامه ریزی در جهت توسعه و اعتلای تفکر پژوهش محور در ناحیه یک مشهد برگزار شد

معلم پژوهنده، مدرسه پژوهش محور و دانش آموز پرسشگر سه اصل حیاتی در اجرای فعالیت های پژوهشی هستند

مشهد( پانا) - جلسه بررسی و ارائه گزارش اقدامات انجام شده پژوهش سرای دانش آموزی و معاونت پژوهش اداره آموزش و پرورش ناحیه یک همزمان با هفته پژوهش و فناوری برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۴۷۳۸۰
لینک کوتاه کپی شد
جلسه برنامه ریزی در جهت توسعه و اعتلای تفکر پژوهش محور در ناحیه یک مشهد برگزار شد

سید رضا خاتم پور رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک در انتخاب بین تقدم آموزش و پژوهش ، انتخاب یکی بر دیگری را غیرمنطقی دانست و گفت: اولویت اول آموزش های ما بایستی پژوهش باشد. پژوهش بدون آموزش تهی و بی مغز است و هیچ سرانجامی در آن وجود نخواهد داشت؛ این دو به هیچ وجه منفک از هم نیستند.

وی افزود: در راستای تحقق پژوهش محوری در آموزش و پرورش، بایستی مدارس پژوهش محور، معلمین پژوهنده دانش آموزان پرسشگر و خلاق و ایده پرداز و خانواده های موجه در امر پژوهش داشته باشیم.

خاتم پور اظهار کرد: دانش آموزان ما به عنوان بزرگترین سرمایه آینده ایران اسلامی، بیشترین بستر را می‌توانند برای پژوهش و تولید علم و دانش و فناوری فراهم کنند ؛ هر چقدر ما در این زمینه به دانش آموزان مان کمک کنیم آینده خوب فردای کشورمان را تضمین و بهینه کرده ایم.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک در ادامه عنوان کرد: ما با وجود همه محدودیت‌هایی که در حاشیه شهر و ناحیه یک داریم اما در پژوهشسرای ناحیه مان نتایج خیلی خوبی در زمینه ارائه مقالات علمی، ابتکارات و ایده های خوب و تولیدات فناورانه داشته‌ایم که نشان دهنده عزم جذب و همت والای دانش‌آموزان و فرهنگیان ما است.

وی خاطر نشان کرد: دانش و اطلاعاتی که همراه با پژوهش باشد با هیچ جبر و فشاری از بین نمیرود ؛ همچنین انسان‌های پژوهنده که با تمام وجود خود به یک حقیقت رسیده اند و آن را درک کردند تحت هیچ ظلم تهدیدی از آن حقیقت سلب و منحرف نخواهند شد.

در این جلسه، ایده دانش آموز محمد صالح ابراهیمی از آموزشگاه آقا مصطفی خمینی که سایتی را با مضمون شهدای هسته ای طراحی کرده است مطرح شد و به سبب استفاده از دانش خود در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از او تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار