شناسایی 4400 حلقه چاه غیرمجاز در سیستان و بلوچستان

زاهدان (پانا) - معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان اعلام کرد چهار هزار و ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان شناسایی و مراحل آن برای انسداد طی و به صاحبانشان نیز اعلام شده که در این رابطه همکاری لازم را داشته باشند.

کد مطلب: ۱۱۴۷۳۸۶
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی 4400 حلقه چاه غیرمجاز در سیستان و بلوچستان

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان عباس سارانی اظهار کرد: استفاده بهینه از آب در شمال و جنوب سیستان و بلوچستان اهمیت زیادی دارد و با توجه به طرح انتقال آب با لوله به ۴۶ هزار هکتار از اراضی دشت سیستان انتظار می‌رود همه کمک کنند که این اقدام به خوبی انجام شود زیرا بهترین بهره‌وری را خواهد داشت.

وی افزود: از سویی هم انتظار می‌رود که کشاورزان به الگوهای کشت طراحی شده توجه داشته باشند تا اهداف محقق شود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان بیان کرد: در جنوب استان هم توصیه می‌شود که در استفاده از آب نهایت بهره‌وری و صرفه‌جویی مورد توجه باشد زیرا موضوع استفاده از منابع زیرزمینی بسیار حساس است.

وی افزود: بنابراین باید در چارچوب مجاز تعیین شده برداشت آب انجام شود زیرا در غیر این صورت صدمات جبران‌ناپذیری به سفره‌های زیرزمینی وارد می‌شود.

سارانی ادامه داد: به لحاظ قانونی مجبور هستیم محدودیت‌ها و جرایمی را در این رابطه اعمال کنیم، بنابراین باید از اقدام‌هایی که باعث می‌شود مردم متحمل هزینه‌هایی شده و مشکلاتی برای سفره‌ها ایجاد کند پرهیز شود.

وی با بیان این که هیچ کدام از چاه‌های غیرمجاز قابلیت تعیین تکلیف ندارد، بیان کرد: حفر چاه باید در چارچوب قانون اقدام شود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از سویی با وجود بارش‌های سال گذشته شرایط خوبی به لحاظ منابع زیرزمینی نداریم و مستلزم زمان زیادی است که به حالت گذشته برگردد.

وی افزود: بنابراین مردم باید در استفاده غیرمجاز از منابع آب زیرزمینی به هر شکل خودداری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار