روند صعودی شیوع کرونا در استان گیلان

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت بهداشت گفت نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه کرونا در استان گیلان، دارای روند صعودی است.

کد مطلب: ۱۱۴۴۸۰۶
لینک کوتاه کپی شد
روند صعودی شیوع کرونا در استان گیلان

سیما سادات لاری با اشاره به وضعیت شیوع در گیلان اظهار کرد: نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه کرونا در استان گیلان، دارای روند صعودی است و این روند افزایشی به شکل نگران‌کننده‌ای در حال امتداد است، طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شکل محله و خانواده محور با عنوان طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، در استان گیلان در حال اجرا است و در حال حاضر کمیته‌های عملیاتی طرح مذکور در قالب تیم‌های مراقبت، حمایت و نظارت در مناطق مختلف استان تشکیل و در چارچوب وظایف مشغول فعالیت هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه حدود شش هزار و ۸۰۰ نیروی بسیجی در قالب ۲۸۸۰ تیم با هماهنگی مراکز در زمینه غربالگری بیماران در حال ارائه خدمت هستند، گفت: از زمان شروع اجرای این طرح در استان گیلان جمعیتی بالغ بر ۶۸۰ هزار و ۹۹۱ نفر غربالگری شده‌اند و همچنین در این بازه زمانی ۵۳۶ تست رپید، از افراد دارای علائم بیماری اخذ شده است که نتیجه تست ۹۸ نفر از آنها مثبت اعلام شده است.

به گفته وی، ۵۸۶ نفر نیازمند قرنطینه خانگی و ۹۸ نفر نیازمند ایزولاسیون بوده‌اند و ۲۰۵ نفر موارد مشکوک سالمند و ۱۶۵ نفر مشکوک دارای بیماری‌های زمینه‌ای بوده‌اند. همچنین دو نفر نیازمند ارجاع به بیمارستان بوده است.

لاری با بیان اینکه نقاهتگاه‌هایی در نقاط مختلف استان به منظور پذیرش بیماران نیازمند به قرنطینه غیرخانگی تعیین شده است، گفت: از جمله اقدامات ارزشمند خیرین استان گیلان در راستای اجرای این طرح می‌توان به خرید اقلام و ملزومات مورد نیاز نقاهتگاه‌ها، خرید تب سنج، ماسک و تحویل بسته‌های حمایتی اشاره کرد که امیدواریم با همکاری خوب مردم به موفقیت برسیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار