طرح «ناظران سلامت» با مشارکت اعضای هلال احمر استان زنجان کلید خورد

زنجان (پانا) - سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان اعلام کرد اجرای طرح ناظران سلامت با مشارکت 180 نفر از جوانان و داوطلبان هلال احمر این استان با هدف مقابله با کرونا و قطع زنجیره انتقال و کاهش فوتی های ناشی از این بیماری در سه ماه آینده آغاز شد.

کد مطلب: ۱۱۴۳۴۷۸
لینک کوتاه کپی شد
طرح «ناظران سلامت» با مشارکت اعضای هلال احمر استان زنجان کلید خورد

علی طاهری در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه این طرح با توجه به توافق نامه همکاری جمعیت هلال احمر با وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می شود، افزود: طرح ناظران سلامت با همکاری جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر و بازرسان سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی در زمینه کنترل و نظارت بر حسن اجرای پروتکل‌های بهداشتی است که برای حفظ سلامت مردم و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا اجرای آن آغاز شده و حفظ سلامت جوانان و داوطلبان مشارکت کننده در طرح مساله ای مهم و الزامی است.
وی یادآوری کرد: در این طرح آماده سازی تیم ها بر عهده جمعیت هلال احمر بوده و ساماندهی و بهره‌گیری از آنها بر عهده معاونت بهداشتی دانشگاه‌ علوم پزشکی استان زنجان بود که این تیم‌ تشکیل و جلسات آموزشی و توجیهی برای آنان برگزار شد.
سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: رویکرد طرح ناظران سلامت انجام خدمات داوطلبانه و تاکید بر آن است،همچنین تجهیز تیم های بازرسی اعم از جوانان و داوطلبان هلال احمر و بازرسان بهداشتی، با تجهیزاتی از قبیل تجهیزات وسایل نقلیه، خودرو بازرسی، ماسک، مواد گندزدا، مواد ضدعفونی کننده و سایر ابزار و تجهیزات مورد نیاز با مشارکت و توافق مراکز بهداشتی شهرستان‌ها و جمعیت هلال احمر فراهم شده است.
طاهری اضافه کرد: در این طرح جوانان و داوطلبان عضو جمعیت هلال احمر استان زنجان باکارت شناسایی معتبر و لباس فرم سازمان جوانان یا داوطلبان هلال احمر، به گروه بهداشت محیط محلات ملحق می‌شوند.
وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مسئولیت نظارت فنی و کارشناسی بر تیم‌های داوطلب بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی است و همه بازدیدها و نظارت‌های انجام شده توسط نیروهای داوطلب هلال احمر بدون مداخلات میدانی، حقوقی و قضایی خواهد بود.
سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در این طرح ارزیابی و نظارت بر اماکن تهیه و توزیع واحدهای صنفی، ادارات، مراکز ارائه خدمات مردمی، نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی ادارات، بانک‌ها، محل‌های تجمع، بازارها و میادین میوه و تره‌بار با بهره‌گیری از لیست‌های مرتبط با هر صنف که توسط کارشناسان بهداشت محیط مراکز جامع خدمات سلامت در اختیار جمعیت هلال احمر قرار گرفته، انجام می‌شود.
طاهری اظهارداشت: در عین حال همکاری در آموزش عمومی کسبه، اصناف، همکاری در ضدعفونی اماکن و معابر و محل‌های تجمع و همکاری با تیم‌های مراقبت و حمایت از دیگر اقداماتی است که از سوی جمعیت هلال احمر استان زنجان در این طرح انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار