آموزش‌های خود مراقبتی در ایام کرونا ویژه دانش‌آموزان استثنایی کشور

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در حاشیه نشست مشترک شورای معاونین وزارت بهداشت و آموزش و پرورش و در گفتگو با خبرنگاران به تشریح فعالیت‌های این سازمان در قلمرو بهداشت و سلامت در زیست بوم کرونا پرداخت.

کد مطلب: ۱۱۴۲۵۴۱
لینک کوتاه کپی شد
آموزش‌های خود مراقبتی در ایام کرونا ویژه دانش‌آموزان استثنایی کشور

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی اظهار کرد: سازمان آموزش و پرورش استثنایی در اولین گام ستاد پیشگیری از کرونا را تشکیل داد تا تمامی ظرفیت های سازمان را در راستای سلامت و پیشگیری از کرونا بسیج نماید.

وی افزود: دوره ضمن خدمت روش های پیشگیری از کرونا به مدت ۸ ساعت برای همکاران استثنایی استان ها برگزار شد و برای کارکنان ستاد ۲ ساعت کلاس عملی و ۴ ساعت کلاس تئوری پیشگیری از کرونا به صورت کارگاه آموزشی اجرا شد.

حسینی با بیان اینکه سازمان آموزش و پرورش استثنایی ۱۱۰ جلسه ویدئو کنفرانس با روسای ادارات استثنایی استان ها و کارشناسان استانی برگزار کرده است، گفت : در تمامی این جلسات، مسائل مربوط به بهداشت و سلامت با تاکید بر ویروس کرونا نیز آموزش داده شده است.

‏وی افزود: شیوه های مقابله با کرونا، نحوه صحیح ماسک زدن، نحوه صحیح شستن دست ها ، کنترل وزن وچاقی، نحوه مراقبت از چشم ها در هنگام استفاده از موبایل و تبلت در آموزش های مجازی، رفتن به خرید و پارک در ایام کرونا، فاصله گذاری اجتماعی، بازی های درون خانوادگی در دوران قرنطینه، انواع مواد ضدعفونی کننده و نحوه صحیح استفاده از آن ها، رعایت بهداشت فردی و عمومی و راه های مقابله و مراقبت از خود در مواجهه با کرونا موضوعات مهمی هستند که در این آموزش ها مد نظر قرار گرفته اند.

معاون وزیر با تشریح اقدامات آموزش و پرورش استثنایی در خصوص آموزش های خود مراقبتی برای آموزش دانش آموزان با نیاز های ویژه در ایام کرونا، گفت : در ابتدای فیلم های آموزشی درس های هدیه های آسمانی، علوم و مطالعات اجتماعی برای دانش آموزان ابتدایی و برخی فیلم های دوره متوسطه پیش حرفه ای و حرفه ای توصیه های بهداشتی در زمان کرونا ارائه شده است.

وی افزود: بروشور آموزش خودمراقبتی در ایام کرونا ویژه دانش آموزان با نیاز های ویژه براساس دستورالعمل وزارت بهداشت تهیه شده است و در پورتال سازمان برای معلمان و ارائه آن در کلاس های درس بارگذاری شده است.

‏وی گفت: هم چنین بروشورهایی با موضوعات آموزش نحوه شستن دست ها، خانه امن ترین مکان برای دوری از کرونا و نکات بهداشتی در عصر کرونا تهیه و توزیع شده است.

‏حسینی تصریح کرد: ‌برگزاری جلسات آموزش خانواده به صورت مجازی توسط مشاوران مدارس و ارائه مطالبی برای کمک به کاهش استرس و فشار روانی ناشی از بیماری کرونا از دیگر اقدامات می باشد

‏معاون وزیر با بیان اینکه فایل های صوتی توسط مشاوران و مراقبین سلامت در خصوص آرامش روان در دوران کرونا تهیه شده است اظهار کرد: مراقبان سلامت، مشاوران و معلمان تربیت بدنی به کلاس های معلمان در شبکه شاد اضافه شدند تا بر اساس برنامه ریزی دقیق اوایل کلاس را به آموزش خود مراقبتی بپردازند.

‏وی گفت: همچنین پوستر و کتابچه خود مراقبتی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه و دانش آموزان طیف اتیسم تهیه شده است .

‏وی افزود: راهنمای چگونگی استفاده از کتاب های بریل در ایام کرونا ویژه دانش آموزان با آسیب بینایی نیز تهیه شده است و در اختیار معلمان این گروه از دانش آموزان قرار گرفته است.

حسینی در پایان گفت: کلیپ های به زبان اشاره برای استفاده کادر پزشکی و درمانی در راستای ارتباط با افراد بیمار با آسیب شنوایی نیز تهیه و در اختیار کادر درمان گذاشته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار