اسماعیلی: تدوین درسنامه‌ها یک گام عملی به سمت تحقق عدالت آموزشی است

شیراز (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت این درسنامه‌ها مبتنی بر کتب درسی، خودآموز و مدلی جهانی در برای تحقق بحث عدالت آموزشی است.

کد مطلب: ۱۱۴۰۰۷۶
لینک کوتاه کپی شد
اسماعیلی: تدوین درسنامه‌ها یک گام عملی به سمت تحقق عدالت آموزشی است

فرهاد اسماعیلی امروز در آیین رونمایی از 6 جلد کتاب درسنامه(خودآموز) ویژه دانش‌آموزان ابتدایی در ارتباط زنده با جمعی از فرهنگیان سراسر استان از طریق ویدیو کنفرانس گفت: این درسنامه‌ها فقط برای دانش‌آموزان مناطق محروم نیست، بلکه برای استفاده عموم دانش‌آموزان است و در این راستا فایل pdf این درسنامه‌ها در سایت آموزش و پرورش قرار گرفته است.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس تدوین این درسنامه‌ها را در واقع یک گام عملی به سمت تحقق عدالت آموزشی دانست و گفت: بحث عدالت آموزشی بحثی فراگیر در تمام دنیاست به گونه‌ای که در اروپا خصوصا بخش شرقی اروپا نیز بخشی از دانش‌آموزان دسترسی به آموزش مجازی ندارند.

اسماعیلی با اشاره به تلاش‌های معلمان و افراد برجسته در تهیه این درسنامه‌ها گفت: در تهیه این درسنامه‌ها برای هر پایه از حضور 15 نفر از افراد متخصص شامل مولفین، ناظرین و معلمان بهره بردیم و در مجموع برای تمام پایه‌ها از نظر حدود 100 نفر به طور مستقیم استفاده کردیم.
او با بیان اینکه این درسنامه‌ها خودآموز و کتاب محور است گفت: این درسنامه‌ها به صورت یک پروژه کلان دیده شد و سعی شد با تلاش گروهی همکاران تمام موارد در تدوین این درسنامه‌ها نظر گرفته شود.
مدیر کل آموزش و پرورش فارس افزود: به عنوان مثال در بحث گرافیکی این درسنامه‌ها طراحی‌ها به گونه‌ای است که در صورت چاپ سیاه و سفید لطمه زیادی به تصاویر وارد نشود.
اسماعیلی با تاکید بر لزوم ارزشیابی و میزان تاثیرگذاری این درسنامه‌ها در روند آموزش دانش‌آموزان گفت: باید یک ارزشیابی استاندارد طراحی شود تا میزان تاثیرگذاری این درسنامه‌ها برای دانش‌آموزانی که دسترسی به هیچ گونه امکاناتی ندارند بررسی شود.
وی در پایان خطاب به روسای ادارات مناطق و شهرستان‌ها گفت: قطعا اگر از برنامه‌های آموزش ابتدایی خوب پشتیبانی شود آینده آموزشی ما بهتر از قبل خواهد بود و از آنجا که تیم معاونت ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش فارس تیمی کاملا فنی است، بنابراین انتظار داریم روسای ادارات با برنامه‌ریزی دقیق پشتیبان آموزش ابتدایی باشند.






ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار