فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سمنان خبر داد:

اجرای ۱۷۴ عنوان برنامه به مناسبت هفته بسیج در شهرستان سمنان

اجرای ۲ طرح اشتغال‌زایی در هفته بسیج

سمنان (پانا) - فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سمنان با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج در شهرستان سمنان، از اجرای ۱۷۴ عنوان برنامه به همت پایگاه های بسیج شهرستان سمنان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۳۹۶۲۱
لینک کوتاه کپی شد
اجرای ۱۷۴ عنوان برنامه به مناسبت هفته بسیج در شهرستان سمنان

سرهنگ محمد امامی، در گفت‌وگو با خبرنگاران، با عنوان این مطلب که بسیج همواره به واسطه اخلاص در اقداماتش، کارنامه درخشانی دارد، گفت: بسیجیان همواره ایمان به خدا، پیروی از ولایت فقیه و وحدت کلمه را سرلوحه کار خود قرار می‌دهند.

وی با اشاره به تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، جهیزیه، لوازم‌التحریر، تبلت و گوشی همراه برای نیازمندان به ارزش بیش از 18 میلیارد تومان در قالب برگزاری رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه بسیج، خاطرنشان کرد: بسیج همچنین در روزهای ابتدایی اسفندماه نیز برای مقابله با ویروس کرونا پای کار آمد و در کمک به غربالگری و ضدعفونی معابر و در بیمارستان‌ها نقش مهمی را ایفا کرده و برای کمک به پزشکان، پرستاران و مدافعان سلامت به میدان عمل وارد شد و البته این کمک‌ها همچنان ادامه دارد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سمنان با بیان اینکه بسیج در همه عرصه‌ها پیشگام است، ادامه داد: بسیج عرصه‌های مختلفی همچون جهاد فرهنگی، جهاد اقتصادی و محرومیت‌زدایی، بخش امنیتی و اطلاعاتی را برای کار خود تعریف کرده است و در بخش جهاد علمی نیز با تشکیل هسته‌های علمی، نقش ویژه‌ای دارا است.

سرهنگ امامی اظهار کرد: یکی از مواردی که در ایام کرونا، کشور ایران را از دیگر کشورهای اروپایی و غربی متفاوت کرد، وجود تربیت دینی و انقلابی در جوانان کشور ما بود؛ چرا که این جوانان غیور انقلابی، از همان روزهای شیوع ویروس منحوس کرونا، داوطلبانه به کمک جامعه سلامت رفته و با از خودگذشتگی، از هیچ نوع حمایت و کمکی به سایر هموطنان خود خصوصا کهنسالان، در این راستا دریغ نکردند.

وی با عنوان این مطلب که مأموریت بسیج حفظ انقلاب و دستاوردهای آن است، اما بسیج در هر عرصه‌ای که نیاز بوده، برای رفع مشکلات به میدان آمده و موفق عمل کرده است، افزود: در عرصه جهاد اقتصادی و محرومیت‌زدایی، به مناسبت هفته بسیج در شهرستان سمنان، دو طرح اشتغال‌زایی اجرا خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سمنان ادامه داد: در قالب یکی از این طرح‌های اشتغال‌زایی، با همکاری شرکت شهرک های صنعتی، در مرحله اول ۴۰ الی ۵۰ دار قالی و سایر امکانات بافت فرش و بافته‌‌های صنایع‌دستی در اختیار افراد نیازمند قرار می‌گیرد تا بتوانند هم برای خود شغلی داشته و هم با فروش آن، کسب درآمد کنند.

سرهنگ امامی، با بیان اینکه معتقد است کار آموزشی، بستری برای اشتغال است، عنوان طرح دوم اشتغال زایی را اقتصاد دیجیتالی نام برد و گفت: در این طرح که با همکاری پارک علم و فناوری سمنان اجرایی خواهد شد، در مرحله اول، آموزش‌های لازم در فضای مجازی به حدود 500 نفر از جوانان سمنانی داده می‌شود تا پای کار آمده و درنهایت بتوانند برای خودشان در فضای مجازی، به کسب درآمد برسند.

نصب 180 تابلوی شهدا در شهرستان سمنان

وی در ادامه با اشاره به عرصه جهاد فرهنگی بسیج، فعالیت های شاخص فرهنگی شهرستان همز‌مان با هفته بسیج را نصب ۱۸۰ تابلوی شهدا در شهرستان سمنان با همکاری شهرداری و بنیاد شهید و امور ایثارگران، رونمایی از تمثال چهار شهید مدافع حرم (شهید حمزه، شهید دانشگر، شهید قنبری و شهید طحان)، تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس در دفتر آیت‌الله شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان، فضاسازی و ... عنوان کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سمنان گفت: در عرصه محرومیت‌زدایی نیز هر پایگاه بسیج یک خدمت را هدف‌گذاری کرده و هرزمان که محله‌ها به کمک نیاز داشته باشند، گروه‌های جهادی ورود کرده و مشکل موردنظر را رفع خواهند کرد.

سرهنگ امامی، با اشاره به برگزاری مانور گشت های رضویّون در شب پنجم آذرماه در سمنان خبرداد: به مناسبت هفته بسیج، به جهت توسعه امنیت در سطح محله‌ها با استفاده از ظرفیت پایگاه ها و محله ها و با همکاری ناجا، هر شب نیروهای گشت حضور خواهند داشت.

وی، همچنین با عنوان این مطلب که 8 محله در سطح شهرستان سمنان شناسایی شده و در قالب طرح محله های اسلامی قرار گرفته اند، خاطرنشان کرد: با توجه به اقدامات بسیج در عرصه اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی، هشت محله در این شهرستان شناسایی شده که آسیب در آنها بیشتر بوده و پایگاه‌های بسیج به جهت حمایت از نیازمندان با استفاده از ظرفیت مردم همان محله، در این محله‌های اسلامی فعالیت دارند. البته تاکنون نیز اقدامات خوبی همچون خدمات روانشناسی، مشاوره و ... در این پایگاه‌ها انجام شده است.

اجرای طرح لبیک در سمنان

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سمنان، همچنین از اجرای طرح «لبیک» توسط قرارگاه زیستی در سطح نیروهای مسلح در سمنان خبر داد و گفت: طی تفاهم صورت‌گرفته بین بسیج با بخش بهداشت و درمان، طرح غربالگری محله به محله و منزل به منزل جهت شناسایی بیماران و ... انجام خواهد شد.

سرهنگ امامی، همچنین خاطرنشان کرد: در هفته بسیج جهت دفع بلا ، دو ختم صلوات و زیارت عاشورا در نظر گرفته شده و هر شب ساعت هشت نیز توسل به امام هشتم(ع) در پایگاه‌های بسیج مساجد سمنان برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه تقدیر از نخبگان بسیجی در برنامه قرار دارد، افزود: هم‌زمان با هفته بسیج، پایگاه شهید دانشگر و پایگاه حضرت آمنه در مسجد الغدیر سمنان افتتاح خواهد شد.

ویزیت و درمان رایگان بیماران نیازمند توسط پزشکان خیر سمنانی

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سمنان اضافه کرد: در بخش بهداشت و درمان نیز ارتباط خوبی با پزشکان برقرار شده و تعدادی از پزشکان سهمیه‌ای در نظر گرفته‌اند که ماهانه حدود پنج تا ۱۰ نفر از بیماران نیازمند را به آنها معرفی کنیم تا به‌صورت رایگان ویزیت و درمان شوند.

امامی با بیان اینکه در هفته بسیج ویزیت رایگان مراکز درمانی سپاه و بسیج هم انجام می‌شود، تصریح کرد: همچنین در این هفته، تیم‌های دامپزشکی به روستاها اعزام می‌شوند و دام و احشام افراد نیازمند را معاینه و درمان می‌کنند؛ این اقدام با مشارکت بسیج مهندسان کشاورزی، کمیته امداد و دامپزشکی انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار