با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور:

۱۴۷ مدرسه در سیستان‌و بلوچستان افتتاح شد

زاهدان (پانا) _ ۱۴۷ مدرسه با ۶۰۰ کلاس درس امروز پنجشنبه به صورت ویدئوکنفرانس به دستور رییس جمهوری در سیستان‌و بلوچستان به بهره برداری رسید.

کد مطلب: ۱۱۳۸۲۹۱
لینک کوتاه کپی شد
۱۴۷ مدرسه در سیستان‌و بلوچستان افتتاح شد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان در حاشیه افتتاح متمرکز یک هزار و ۵۵۰ طرح آموزشی، تربیتی و رفاهی کشور در جمع خبرنگاران در زاهدان اظهار کرد: برای راه اندازی مدارس افتتاح شده امروز مجموعا با زیربنای ۱۵۲ هزار مترمربع ۱۵۴ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی ادامه داد: از مجموع کلاس های افتتاح شده امروز ۱۰۶ مدرسه با ۴۲۰ کلاس درس به صورت مشارکتی توسط دولت و خیران و ۴۱ مدرسه با ۱۸۰ کلاس درس نیز از سوی دولت در سیستان‌وبلوچستان احداث شده است.

رضا سرحدی نیا افزود : سیستان‌وبلوچستان هم اینک با بیش‌از ۶۰۰ پروژه فعال بیشترین فعالیت عمرانی در حوزه فضاهای آموزشی را دارد.

وی بیان کرد: ۵۰۳ میلیارد تومان اعتبار در سال جاری به این استان تخصیص داده شده که از این حیث بیشترین جذب اعتبارات را در کشور داشته است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: توجه به سیستان‌وبلوچستان در موضوعات آموزشی دوچندان شده و اکنون عملیات عمرانی در بیش از ۲ هزارو ۳۵۰ کلاس درس در حال انجام است.

وی در خصوص اعتبارات تخصیص یافته به سیستان و بلوچستان اضافه کرد: در چهار سال اخیر اعتبارات اختصاص یافته به این استان رشد چشمگیری داشته و از ۶۸ میلیارد تومان در سال ۹۶ به ۵۰۳ میلیارد تومان در سال جاری رسیده است.

سرحدی نیا ادامه داد: این استان با توجه به نرخ بالای موالید و جذب بازماندگان از تحصیل همچنان با وجود همه اقدامات مطلوب انجام گرفته در مدرسه سازی به پنج هزار کلاس درس جدید نیاز دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از مجموع ۱۸ هزار و ۹۵۴ کلاس درس در سیستان و بلوچستان، ۱۰ هزار و ۵۲۸ کلاس درس نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار