با حضور وزیر آموزش و پرورش؛

۱۰۵ مدرسه روستایی و عشایری در سیستان و بلوچستان افتتاح شد

تامین نیروی ثابت و پایدار از مهمترین اولویت‌های آموزش و پرورش است / ۲۱ هزار میلیارد تومان در سفرهای استانی دولت برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آموزش و پرورش تصویب شده است

زاهدان (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در سفر به سیستان و بلوچستان و در برنامه‌ای مشترک با فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ۱۰۵ پروژه آموزشی در قالب ۴۲۴ کلاس درس احداث شده توسط قرارگاه قدس جنوب شرق کشور را افتتاح کرد.

کد مطلب: ۱۳۰۷۶۷۷
لینک کوتاه کپی شد
۱۰۵ مدرسه روستایی و عشایری در سیستان و بلوچستان افتتاح شد

یوسف نوری در این مراسم، ضمن قدردانی از خدمات ارزنده مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه‌های فرهنگی بویژه ساخت و ساز فضاهای آموزشی، اظهار کرد: سپاه یک نهاد نظامی با کارکردهای خاص است که عمده ماموریت های آن از جنس فرهنگی و برای کمک به دولت و کمک به مردم است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم خود را مردمی و در خدمت به آحاد جامعه می داند، افزود: مردمی سازی یکی از مهمترین اهداف این دولت است و مشارکت خیرین و مجموعه های خیریه و بطور خاص همراهی نهادی انقلابی مانند سپاه پاسداران، مهمترین جلوه مردمی بودن دولت است.


وزیر آموزش و پرورش دوری سیستان و بلوچستان از مرکز، پهناوری استان، مهاجرت اتباع خارجی، مهاجرت مردم از روستاها به شهرها، آمار بالای بازماندگان از تحصیل و رشد سریع جمعیت را از مهمترین ویژگی های این استان عنوان کرد و گفت: تامین کلاس درس و شرایط تحصیل در نقاط مرزی این استان از اولویت‌های آموزش و پرورش است که خوشبختانه خیرین و نهادهای انقلابی مانند سپاه نیز در این زمینه به خوبی کار می کنند.

نوری با اشاره به ضرورت تأمین نیروی انسانی ماهر و توانمند در کنار توسعه فضاهای آموزشی، خاطرنشان کرد: تامین نیروی ثابت و پایدار از مهمترین اولویت‌های آموزش و پرورش است که از همین روی تقویت دانشگاه فرهنگیان امری لازم و ضروری است.

وی ادامه داد: تامین ۱۳۰۰ عضو هیئت علمی از میان دکتر معلمان، افزایش فضای آموزشی دانشگاه فرهنگیان از مهمترین اقدامات انجام شده در زمینه تقویب این دانشگاه است.


نوری گفت: در تکمیل پروژه ها و فضای آموزشی استاندارد، باید موضوع دیوارکشی، تامین سرویس های بهداشتی و تجهیز کامل مدارس به امکانات مورد نیاز با اولویت در دستور کار قرار داشته باشد.

به گفته وزیر آموزش و پرورش، سفرهای استانی مصوبات خوبی برای کاهش محرومیت داشته است که از جمله آنها می‌توان به تصویب 21 هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آموزش و پرورش اشاره داشت.

گفتنی است مراسم نمادین افتتاح همزمان ۱۰۵ مدرسه ساخته شده توسط قرارگاه قدس جنوب شرق، در مدرسه ۶ کلاسه شهید ابراهیم شاهوزهی در روستای یوسف آباد از توابع بخش مرکزی زاهدان با حضور وزیر آموزش و پرورش و سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار