معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور خبر داد

ساخت هزار و 600 کلاس درس در سیستان و بلوچستان از سال۹۶

تهران (پانا) - معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور در نشست مشترک وزیر آموزش و پرورش با رئیس، معاونان و مدیران سازمان نوسازی مدارس کشور به بیان مباحث حوزه فنی و وضعیت پروژه ها به صورت مطالعه موردی در سیستان و بلوچستان پرداخت.

کد مطلب: ۱۱۳۷۰۰۸
لینک کوتاه کپی شد
ساخت هزار و 600 کلاس درس در سیستان و بلوچستان از سال۹۶

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، داریوش ورناصری معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور به مطالعه موردی سیستان و بلوچستان که دارای بیشترین معضلات در حوزه فضاهای آموزشی و پرورشی است پرداخت و گفت: سیستان وبلوچستان از هر حیث در جدول شاخص‌ها رتبه پاینی را دارد سرانه فضاهای آموزشی در این استان از ۲.۸۹ متر مربع در سال ۹۶ به ۳.۳۳ مترمربع در سال ۹۹ رسیده است.

ورناصری بیان کرد: علی‌رغم همه توجهات به استان سیستان و بلوچستان که از سال ۹۶، ۴۴/متر مربع به‌سرانه فضای آموزشی استان افزوده شده است؛ بالاتر بودن نرخ رشد جمعیت دانش آموزی نسبت به میانگین کشوری موجب شده است که هرچند که از سال ۹۶ تا سال ۹۹ مجموعا بیش از ۱۶۰۰ کلاس درس تحویل شده است اما باز هم تغییر محسوسی را در افزایش سرانه فضاهای آموزشی احساس نکنیم.

معاون فنی ونظارت سازمان نوسازی مدارس کشور تصریح کرد: در سیستان و بلوچستان به یک میلیون و ۳۰۰ هزار مترمربع زیربنای آموزشی نیاز داریم تا به سرانه کشوری برسیم که تحقق آن نیازمند حداقل ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

وی در ادامه گفت: وسعت جغرافیایی، پراکندگی جمعیتی و نبود زیرساخت مناسب از موانعی است که اجرای پروژه ها را با مشکلاتی مواجه می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار