برگزاری اختتامیه مجازی جشنواره فیلم مدرسه

تهران (پانا)‌- ششمین دوره جشنواره فیلم مدرسه با تمام استرس و اضطراب هایی که برای شرکت کنندگان به همراه گذاشت بالاخره بعد از ۸ ماه به پایان رسید و اختتامیه آن برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۳۶۶۸۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اختتامیه مجازی جشنواره فیلم مدرسه

جشنواره فیلم کوتاه دانش آموزی مدرسه به همت و همراهی جمعی از دغدغه مندان فضای استعدادیابی هنری دانش آموزی در موسسه هنروما، و با حمایت حامیان متعدد از سال 91 در حال برگزاری است. این جشنواره با هدف کشف استعدادهای هنری دانش آموزان، ایجاد زمینه برای بروز استعدادها، تربیت نیروهای خلاق و شبکه سازی مستعدان هنر آغاز شده و تاکنون از تمامی استان های کشور در مقاطع مختلف تحصیلی در این چند دوره اثر دریافت‌ کرده و برگزیده داشته ‌است.

ششمین جشنواره فیلم مدرسه در دو بخش اصلی و جانبی برگزار شد که بخش اصلی شامل: بخش های داستانی، مستند، انیمیشن، علمی و آموزشی، کلیپ ، ویدیو بلاگ، تیزر تبلیغاتی است. بخش جانبی شامل: فیلم نامه نویسی و اقلام تبلیغاتی بوده است.

به علت شرایط کرونایی، رویدادهای پایانی ششمین جشنواره فیلم کوتاه دانش‌آموزی مدرسه، صرفا به صورت مجازی، با پخش زنده از صفحه اختصاصی جشنواره در شبکه نمایش خانگی "فیلم‌گردی" و صفحه اینستاگرام جشنواره و همچنین برای ساعاتی از شبکه پنجم سیما به صورت مستقیم از سالن همایشات برج میلاد تهران برگزار و پخش شد.

داوری این جشنواره در چندین مرحله اتفاق افتاد و بیش از ۱۰۰ داور اصلی از قشر های مختلف (دبیر، فعالین رسانه و هنر و...) و ۱۵ داور تخصصی در این دوره بین آثار قضاوت کردند.

همچنین تعداد عوامل اجرایی ششمین دوره فیلم مدرسه ۳۲ نفر ثبت شده است. در بخش دیگر داوری مردمی اتفاق افتاد که طبق آخرین خبر و آمار این بخش بیش‌ از ۷۲۰۰۰ رأی ثبت شده و همچنین بیش از ۸۶۲۰۰۰ بازدید از سایت رای گیری جشنواره انجام شده است.

از حامیان این جشنواره می توان به سازمان جوانان هلال و احمر، سازمان بسیج صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی، باشگاه رشد جوان سازمان اوج، معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و... اشاره کرد.

در اختتامیه ششمین دوره جشنواره فیلم مدرسه علاوه بر حضور برخی از دبیران و داوران جشنواره در این ویژه برنامه به عنوان مهمان، نفرات برگزیده بخش انیمیشن، داستانی، مستند اعلام و تمامی برندگان این جشنواره به طور کامل مشخص شدند. در این جشنواره 108 جایزه به برگزیدگان بخش های مختلف اهدا می شود و معاونت دانش آموزی ششمین دوره جشنواره فیلم مدرسه گفت: جوایز برگزیدگان برای آنها ارسال می شود. همچنین زمان برگزاری هفتمین جشنواره فیلم مدرسه هنوز مشخص نیست، اما دومین جشنواره عکس و گرافیک مدرسه از دوشنبه ۱۲ آبان ماه کلید خورد است.

*محمد جواد نوائیان خبرنگار دانش آموز منطقه15

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار