پیام مقام معظم رهبری به خانواده شهید فهمیده

تهران (پانا) - رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت چهلمین سالگرد شهادت شهید محمد حسین فهمیده پیامی به خانواده این شهید ارسال کردند.

کد مطلب: ۱۱۳۵۷۴۹
لینک کوتاه کپی شد
پیام مقام معظم رهبری به خانواده شهید فهمیده

به گزارش ایرنا در پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی آمده است: چهلمین سال شهادت حماسه ساز شهید فهمیده و برادرش شهیدش یاد آن شهیدان و پدر گرامی و مادر صبور آنان را که در چند ماه اخیر به عزیزان والا مقام خود پیوستند گرامی می داریم و غفران الهی و حشر با اولیاء الله را برای آنان مسالت می کنم و سعادت و موفقیت برای بازمادگان آنان از خداوند می‌طلبم.

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان که حامل پیام حضرت آیت الله خامنه ای بود با اشاره به بینش و شجاعت شهید فهمیده گفت: شهید فهمیده در زمان خودش با سن کم خود بصیرت و آگاهی داشته و اقدام به موقع ایشان افتخار بزرگی است. چنین شهدایی باید الگوی جوانان امروز باشند تا در سایه ولایت از موانع و مشکلات امروزی عبور کنیم.

۸ آبان سالروز شهادت دانش‌آموز بسیجی محمدحسین فهمیده است. شهید فهمیده سال ۱۳۴۶ در قم متولد شد. سال ۱۳۵۹ در سن ۱۳ سالگی با شروع جنگ تحمیلی، عازم خرمشهر می‌شود و با هجوم عراقی‌ها، در محاصره تانک ها قرار می گیرند. شهید فهمیده در حالیکه نارنجک به کمر بسته بود تیری به پای او می‌خورد اما موفق می‌شود خود را به تانک پیش رو برساند و آنرا منفجر کند.دشمن تصور می‌کند حمله‌ای صورت گرفته و فرار می‌کند؛ در نتیجه، حلقه محاصره شکسته می‌شود و پس از مدتی نیروهای کمکی نیز می‌رسند.

روز شهادت این شهید، روز بسیج دانش‌آموزی نام‌گذاری شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار