قیمت سبد نفتی اوپک به کمتر از ۴۱ دلار رسید

تهران (پانا)- قیمت سبد نفتی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) دیروز (پنجشنبه اول آبان) به کمتر از ۴۱ دلار رسید.

کد مطلب: ۱۱۳۳۱۱۸
لینک کوتاه کپی شد
قیمت سبد نفتی اوپک به کمتر از ۴۱ دلار رسید

به گزارش وزارت نفت، قیمت سبد نفتی سازمان اوپک دیروز ۴۰ دلار و ۹۱ سنت ثبت شد، در حالی که روز چهارشنبه (۳۰ مهر) ۴۰ دلار و ۸۸ سنت بود.

سبد نفتی اوپک شامل ۱۳ نوع نفت خام اعضای این سازمان از جمله مخلوط الجزایر، گیراسول آنگولا، سبک رابی گابن، میناس اندونزی، سنگین ایران، سبک بصره، صادراتی کویت، السدر لیبی، سبک بونی نیجریه، سبک عربی عربستان، موربان امارات، مری ونزوئلا و جنو کنگوست.

قیمت نفت خام برنت و وست تگزاس اینترمدیت (WTI) نیز عصر امروز (جمعه، دوم آبان ماه) به ترتیب ۴۲ دلار و ۶۹ سنت و ۴۰ دلار و ۸۵ سنت به ازای هر بشکه بود.

به گزارش ایرنا، اوپک در تازه‌ترین گزارش ماهانه خود از دورنمای اقتصادی جهاندرباره تقاضای جهانی نفت، پیش بینی کرده بود که با توجه به گسترش همه گیری ویروس کرونا در جهان، بهبود تقاضا در سه ماهه پایانی ۲۰۲۰ و سال میلادی آینده، کمتر از میزان پیش بینی شده قبل خواهد بود.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت اوپک پیش بینی کرد تقاضای روزانه در سال ۲۰۲۱ میلادی با ۶ میلیون و ۵۴۰ هزار بشکه کاهش به ۹۶ میلیون و ۸۴۰ هزار بشکه خواهد رسید که ۸۰ هزار بشکه در روز کمتر از میزان پیش بینی شده در ماه گذشته (سپتامبر) است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار