تاکید کردستان عراق بر پایبندی به توافق اوپک پلاس

تهران ( پانا) - منطقه نیمه خودمختار کردستان در واکنش به اظهارات وزیر نفت عراق اعلام کرد به توافق کاهش تولید اوپک پلاس پایبند است.

کد مطلب: ۱۱۳۳۰۴۹
لینک کوتاه کپی شد
تاکید کردستان عراق بر پایبندی به توافق اوپک پلاس

به گزارش ایسنا، بیانیه دولت منطقه کردستان پس از اظهارات اخیر احسان عبدالجابر، وزیر نفت عراق منتشر شد که در کنفرانس نفتی آنلاینی گفته بود این منطقه در کاهش تولید اوپک پلاس مشارکت ندارد.

عراق، ماههاست قول داده که تولید نفت خود را کاهش داده و مطابق سهمیه عمل کند اما از سال ۲۰۱۷ موفق به انجام چنین کاری نشده است.

با این حال عراق در ماههای اخیر از سوی سایر اعضای این گروه به خصوص عربستان سعودی برای توقف نقض پیمان و رعایت کامل آن تحت فشار قرار گرفته است.

عراق که دومین تولیدکننده بزرگ اوپک است، هنوز به تعهداتش تحت توافق اوپک پلاس به طور کامل عمل نکرده و باید تا پایان سال تولیدش را به میزان بیشتری کاهش دهد تا تولید بالاتر ماههای گذشته را جبران کند.

سخنگوی دولت منطقه کردستان در واکنش به اظهارات وزیر نفت عراق گفت: این منطقه مطابق با تصمیمات دیدارهای اوپک پلاس، متعهد به کاهش تولید بر اساس نرخ تولید میادین این منطقه بوده است. دولت منطقه کردستان هیچ اعتراضی به ادامه کاهش تولید مطابق با نرخ منصفانه ای که توافق شده است، ندارد البته به شرطی که دولت فدرال متعهد شود هزینه و ضررهای این منطقه در نتیجه کاهش سطح تولید نفت را جبران کند.

در توافق میان دولت فدرال عراق و منطقه کردستان در خصوص کاهش تولید از ۱۸ آوریل، تاکید شده بود که ضرورت کاهش تولید نباید باعث ضرر مالی قابل توجهی دولت منطقه کردستان شود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، مطبوعات عراق هفته گذشته اعلام کردند دولت فدرال پیشنهاد کرده است شرکت نفتی جدیدی با مدیریت مشترک بغداد و اربیل برای اداره تولید و صادرات نفت از منطقه کردستان تشکیل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار