برآورد 574هزار و 900 میلیارد ریال هزینه اکتشاف در 242معدن

تهران(پانا) - وزارت صنعت، معدن و تجارت آمار داد هزینه عملیات اکتشاف ۲۴۲ معدن کشف شده در نیمه نخست امسال بیش از ۵۷۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۳۲۷۵۸
لینک کوتاه کپی شد
برآورد 574هزار و 900 میلیارد ریال هزینه اکتشاف در 242معدن

به گزارش ایرنا، بر پایه داده‌های وزارتخانه یاد شده حاکی است، صدور پروانه بهره‌برداری معدنی در این دوره اشتغال دو هزار و ۵۴۱ نفر را به همراه داشت.

آمارها نشان می دهد در نیمه نخست امسال تعداد ۳۰۹ مجتمع معدنی راه اندازی شد که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۷.۷ درصدی را ثبت کرد.

علاوه براین در مدت فروردین لغایت شهریور ماه امسال تعداد ۴۷۲ فقره پروانه اکتشاف معدنی صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۸ افزایش هشت درصدی را نشان می دهد.

داده های مورد بررسی گویای آن است که صدور گواهی کشف معدنی در نیمه نخست امسال به ۲۴۲ فقره رسید که در مقایسه با نیمه ابتدایی سال گذشته ۱.۳ درصد رشد یافت.

وزارت صنعت پیش از این آمار داد که پنج هزار و ۶۰۰ معدن در سطح کشور فعالیت دارند و پارسال ۴۱۰ میلیون تن انواع مواد معدنی از آنها استخراج شد، درعین حال سهم مصالح ساختمانی بالغ بر ۶۰ تا ۶۵ درصد از کل استخراج است.

براساس برنامه پیش‌بینی وزارت صنعت، قرار است میزان ذخایر معدنی موجود ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش یابد.ضمن اینکه آمارهای قبلی میزان ذخایر شناسایی شده را ۵۷ میلیارد تن برآورد شده بود که حدود ۳۷ میلیارد تن آن قطعی و بقیه احتمالی است.

علاوه بر این پیش‌بینی شده امسال بالغ بر ۳۰ درصد بر میزان استخراج مواد معدنی افزوده شود و برآورد بیش از ۵۰۰ میلیون تن شده است.

وزارتخانه مزبور انتظار دارد تا پایان امسال میزان تولیدات معدنی در قالب جهش تولید حداقل ۲۵ درصد نسبت به سال ۹۸ افزایش یابد.

بر پایه عملکرد سال گذشته از سوی وزارت صنعت اعلام شد: تولید شمش فولاد به ۲۵ میلیون و ۳۴۴.۳ هزار تن رسید، کاتد مس بالغ بر ۲۵۲.۷ هزار تن، شمش آلومینیوم ۲۸۵.۸ هزار تن و کنسانتره زغال‌سنگ رقم یک میلیون و ۵۲۲.۷ هزار تن را نشان داد، ضمن اینکه تولید کاشی و سرامیک ۴۰۰ میلیون و ۳۸۶.۱ هزار متر مربع ثبت شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار