معرفی فرصت‌های گردشگری و اقتصادی اردبیل در سطح کشورهای حوزه قفقاز

اردبیل (پانا)- شهردار اردبیل گفت: فرصت های گردشگری و اقتصادی اردبیل در سطح کشورهای حوزه قفقاز معرفی می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۳۲۶۳۵
لینک کوتاه کپی شد
معرفی فرصت‌های گردشگری و اقتصادی اردبیل در سطح کشورهای حوزه قفقاز

حمید لطف‌اللهیان به همراه اعضای شورای شهر در دیدار مشترک با اکبر قاسمی، سفیر ایران در کشور گرجستان در موزه عمارت شهرداری اردبیل اظهار کرد: در سطح کشور، شهرداریها توانایی بالایی در برقراری تعاملات فرهنگی، اقتصادی، گردشگری و اجتماعی با سایر کشورها دارند و این دیدار می‌تواند زمینه ساز کارهای فرهنگی و اقتصادی خوبی بین اردبیل و تفلیس باشد.
او به ظرفیت‌های مدیریت شهری و آمادگی این مجموعه برای ثبت خواهر خواندگی اردبیل با یکی از شهرهای گرجستان اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود سفیر ایران در گرجستان بتواند شایستگی‌های اردبیل را در گرجستان معرفی و به تقویت روابط منطقه‌ای کمک کند.
شهردار اردبیل ادامه داد: شهرداری اردبیل آماده برگزاری هفته فرهنگی و رویدادهای هنری و ادبی در دو شهر تفلیس و اردبیل است.
شهردار اردبیل افزود: اردبیل از ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری تاریخی، فرهنگی و طبیعی برخوردار است و وجود شورابیل در داخل شهر اردبیل پتانسیل خوبی برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی فراهم کرده است.
لطف‌اللهیان به مشترکات بین دو کشور اشاره کرد و افزود: گردشگران و تجار دو کشور با استفاده از مناسبات خوب دو کشور می‌توانند به سرمایه گذاری‌های مشترک کمک کنند.
سفیر ایران در گرجستان نیز در این دیدار گفت: در تلاش هستیم تا فصل جدید مناسبات و اشتراکات ایران و گرجستان را احیا و برقرار کنیم.
قاسمی اظهار کرد: ما به دنبال خلق فرصت‌های جدید در تقویت ارتباط گرجستان با سه استان اردبیل، اصفهان و گیلان هستیم تا مراودات در همه زمینه‌ها تقویت شود.
او اصلی‌ترین پتانسیل گرجستان را گردشگری و درآمد میلیاردی در این حوزه با فعالیت 960 هتل اعلام کرد و افزود: گرجستان دارای دیرینه تاریخی،فرهنگی وهنری است و می تواند با شهر اردبیل در حوزه های گردشگری و تجاری روابط گرم و مناسبی را داشته باشد.
سفیر ایران در گرجستان بیان کرد: در حال حاضر مهندسان، تجار و سرمایه‌گذاران زیادی از ایران در گرجستان به فعالان اقتصادی خوشنام معروف هستند و ما نیز با معرفی اردبیل می‌توانیم از سرمایه‌گذاران گرجی در حوزه شهری دعوت کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار