سرپرست بیمارستان شفا سمنان خبر داد:

تولد 425 نوزاد در دوران کرونا در بیمارستان تامین اجتماعی سمنان

سمنان (پانا) - سرپرست بیمارستان شفا سمنان با اعلام خبر تولد 425 نوزاد در دوران کرونا در بیمارستان تامین اجتماعی سمنان، عنوان کرد با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی در بیمارستان شفا، هیچ جای نگرانی برای مادران باردار و سایر گیرندگان خدمات از بابت مراجعه به بخش های مختلف این مرکز وجود ندارد.

کد مطلب: ۱۱۳۲۲۷۱
لینک کوتاه کپی شد
تولد 425 نوزاد در دوران کرونا در بیمارستان تامین اجتماعی سمنان

به گزارش روابط عمومی بیمارستان شفا سمنان، مجید مطلبی، ضمن اعلام اینکه تمامی شیوه نامه های ارسالی از سوی وزارت بهداشت بطور کامل در بخش زایشگاه بیمارستان شفا اجرا می شود، افزود: از زمان شیوع کرونا توجه ویژه ای به اجرای دستورالعمل های بهداشتی و پیشگیرانه در موضوع شیوع کرونا در واحد لیبر به جهت حفظ سلامت همزمان مادر و نوزاد داشته ایم.

وی با بیان اینکه انجام زایمان طبیعی و سزارین بنا به فراخور زمان و بدون آنکه بتوان تغییر خاصی در موعد آن ایجاد کرد، باید انجام شود، اظهار کرد: مادران باردار از جمله گروه های پرخطر در مواجهه با بیماری کرونا بوده و از این رو عملکرد مناسب کارکنان زایشگاه در اجرای شیوه های نامه های بهداشتی بسیار مهم و حساس است.

سرپرست بیمارستان شفا سمنان، آمار متولدین در تنها بیمارستان تامین اجتماعی استان را طی شش ماهه ابتدای سال‌جاری 425 نوزاد اعلام کرد و گفت: از این تعداد 227 نوزاد با زایمان طبیعی و مابقی با زایمان سزارین به دنیا آمدند که 204 نوزاد دختر و 221 پسر بوده اند.

مطلبی، ضمن قدردانی از تلاش بی وقفه و شبانه روزی پرسنل واحد لیبر این مرکز بیان کرد: در دوران کرونا به‌دلیل اهمیت بسیار بالای موضوع پیشگیری از ابتلای مادر و یا نوزاد به ویروس و انجام زایمان تحت مراقبت های ویژه کرونایی فشار کاری مضاعفی بر کارکنان زایشگاه وارد آمده است.

وی خاطر نشان کرد: در صورت مراجعه مادر باردار با علائم کرونا ضمن اختصاص بخش جداگانه، تمامی اقدامات لازم توسط کارکنان بخش لیبر با هماهنگی پزشکان متخصص زنان و عفونی برای حفظ سلامت مادر و نوزاد انجام می شود و هیچ جای نگرانی برای بیمه شدگان سازمان از بابت مراجعه به بخش های کلینیکی و پاراکلینیکی بیمارستان شفا وجود ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار