برگزاری نخستین وبینار مراقبت بُحرانی نوزاد در معرض (ACORN)

شیراز(پانا)-معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از برگزاری نخستین وبینار مراقبت بحرانی نوزاد در معرض خطر(ACORN) با همکاری معاونت درمان و بخش علمی نوزادان دانشگاه، ویژه گروه هدف پزشکان متخصص کودکان و کارکنان بخش های مراقبت های ویژه نوزاد شاغل در بیمارستان های دانشگاه و دانشگاه های همجوار خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۳۲۸۲۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نخستین وبینار مراقبت بُحرانی نوزاد در معرض (ACORN)

علی اکبری، مراقبت از یک نوزاد بَدحال یا نارس را فرآیندی چالش برانگیز و پُراسترس دانست و با بیان اینکه تثبیت سلامت این نوزادان یکی از اولویت های برنامه سلامت نوزادان است، اجرای نخستین وبینار ACORN را گامی شایسته در راستای نیل به اهداف دانشگاه در این زمینه عنوان کرد.
فوق تخصص نوزادان و دبیر علمی این برنامه نیز با توضیح فرآیند ACORN گفت: این فرآیند به نوزادان نیازمند به کمک برای گذار از زندگی جنینی و همچنین نوزاد در معرض ناخوشی در ساعت های نخست یا روزهای نخست پس از تولد اختصاص دارد.
مهرداد رضایی با اشاره به تاثیرگذاری این رویدادهای علمی در ارتقای سطح علمی آموزش گیرندگان ابراز امیدواری کرد تا با استمرار چنین برنامه هایی، شاهد کاهش مرگ و میر نوزادان باشیم.
رئیس اداره سلامت کودکان و نوزادان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این وبینار آموزشی با بیان این موضوع که « ACORN» یک راهکار با ساختار دقیق برای شناسایی و مدیریت سلامت نوزادانی است که نیاز به تثبیت دارند، تاکید کرد: با برگزاری این برنامه آموزشی، بنیانی برای آموختن مفاهیم و مهارت های پایه تثبیت و در صورت نیاز، آمادگی برای انتقال به مراکز مجهزتر فراهم می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار