جزئیات چگونگی جبران کمبود نیرو در مدارس

تهران (پانا) - مدیرکل اموراداری و تشکیلات آموزش و پرورش جزئیات چگونگی جبران کمبود نیرو در مدارس را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۱۹۶۷
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات چگونگی جبران کمبود نیرو در مدارس

به‌گزارش ایلنا، «یارمحمد حسین‌بر» مدیرکل اموراداری و تشکیلات آموزش و پرورش درباره کمبود نیرو در برخی مدارس با وجود تزریق ۷۳ هزار معلم به بدنه آموزش و پرورش گفت: مجوزهای جذب ۷۳ هزار نفر، با همکاری سازمان اداری و استخدامی اخذ شده که از طریق آزمون سراسری، آزمون استخدامی آزاد یا قانون الحاق (تعیین‌تکلیف معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران و آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی) جذب می‌شوند و دوره‌های آموزشی را طی یک تا چهار سال می‌گذرانند و بعد وارد مدارس می‌شوند.

وی تصریح کرد: این افراد، همین الان و بعد از صدور مجوز وارد کلاس درس نمی‌شوند و باید یک سری مراحل طی شود. در هر صورت این کمبود وجود دارد، اما با شیوه‌های مختلف در حال تامین شدن است و این کمبود نیرو به منزله نبود نیرو در کلاس درس نیست. تعدادی از نیروها از طریق حق‌التدریس شاغلین، تعدادی از طریق حق‌التدریس نیروی آزاد و شیوه‌های دیگر در حال تامین شدن هستند.

مدیرکل اموراداری و تشکیلات آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که در تهران چقدر کمبود معلم داریم؟ گفت: در کل کشور ۱۹۷ هزار نیرو برای شروع مهر ماه کمبود داشتیم که این کمبود را با شیوه‌های مختلف پوشش دادیم. اطلاعات جزئی در مورد اینکه توزیع این نیروها بین مناطق به چه صورت بوده،‌ موجود است.

حسین‌بُر خاطرنشان کرد: همیشه بخشی از کمبودها از طریق نیروهای موجود پوشش داده می‌شود، به طور مثال یکسری از معلمان اضافه‌کاری بر می‌دارند یا از معلمین حق‌التدریس کمک گرفته می‌شود. همانطور که گفتم مجوز یکسری از معلمین را هم برای استخدام کسب کردیم که آن را نیز اجرایی خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار