آخرین تغییرات پایه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

تهران (پانا) - رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: با صدور پیش نویس احکام مستمری بگیران سازمان، بازنشستگان تاخیری در دریافت حقوق و مزایایشان نخواهند داشت و بلافاصله مطالباتشان را دریافت می کنند.

کد مطلب: ۱۱۳۰۷۸۲
لینک کوتاه کپی شد
آخرین تغییرات پایه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

به گزارش کانون بازنشستگان تامین اجتماعی، علی اصغر بیات اظهار کرد: واحدهای اجرایی سازمان تامین اجتماعی بر اساس دستور اداری جدید صادره، مکلف می شوند پس از احراز شرایط قانون بازنشستگی و دریافت استعلام ترک کار بیمه شده، پیش نویس حکم بازنشستگی را با لحاظ مجموع سوابق پرداخت حق بیمه قابل قبول و رعایت سایر قوانین و مقررات صادر نمایند که این امر در راستای رضایتمندی بیشتر بازنشستگان انجام شده است.

وی افزود: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کاری بزرگ و تاریخی بود که همزمان با حقوق مرداد پرداخت شد و رضایتمندی بازنشستگان را به همراه داشت.

وی با تاکید بر اینکه متناسب سازی به قطع یقین، شکاف درآمدی را کم و حس تکریم بازنشستگان و مستمری بگیران را احیا کرد، گفت: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده این موضوع، رضایتمندی بسیاری از بازنشستگان و مستمری بگیران را به همراه داشت که امیدوارم با ادامه این روند توسط مسئولان، شیرینی کام این عزیزان به تلخی تبدیل نشود.

وی افزود: در جلسات مختلف تصمیم گیری نحوه اجرای متناسب سازی، سعی شد که نهایت عدالت بیمه‌ای با اجرای متناسب سازی محقق شود.

بیات خواستار حمایت بیشتر سازمان تأمین اجتماعی از بیمه تکمیلی بازنشستگان شد و گفت: برخورداری از خدمات درمانی مناسب حق بازنشستگان است و بیمه تکمیلی بازنشستگان باید با جدیت پیگیری شود.

وی با بیان اینکه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با همفکری و مشورت نمایندگان کانون‌های بازنشستگی انجام شده است، اظهار کرد: مطابق با نظر تشکل‌های بازنشستگان، ۴ درصد مربوط به سنوات سخت و زیان‌آور در محاسبات مربوط به متناسب‌سازی اعمال می‌شود و مجموع مبالغ مربوط به متناسب‌سازی در احکام حقوقی این گروه نیز درج خواهد شد.

وی به مورد مهم دیگری که مورد موافقت مدیر عامل تأمین اجتماعی قرار گرفته اشاره کرد و گفت: همچنین مقرر شده مبلغ پرداختی در خصوص متناسب سازی که شامل مبلغ متناسب سازی، ضریب ترغیب و تفاوت تطبیق می‌شود، به صورت تجمیعی در آیتم پایه حقوق فیش حقوقی بازنشستگان و مستمری بگیران در نظر گرفته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار