پوشش هفت هزار نفر از زنان خانه‌دار استان تحت بیمه تأمین اجتماعی

زنجان (پانا) - مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان گفت در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده ، تاکنون بالغ برهفت هزار نفر از زنان خانه دار در این استان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند.

کد مطلب: ۱۱۳۰۳۶۲
لینک کوتاه کپی شد
پوشش هفت هزار نفر از زنان خانه‌دار استان تحت بیمه تأمین اجتماعی

مسعود علیاری افزود: زنان خانه‌دار و حتی خانم‌های مجرد می‌توانند برای استفاده از خدمات بیمه تأمین اجتماعی با مراجعه به شعب و کارگزاری‌های این سازمان به‌صورت خود اظهاری با عنوان خانه‌دار و انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه مقرر از تعهدات قانونی سازمان تأمین اجتماعی درزمینهٔ های درمان ازکارافتادگی و بازنشستگی بهره‌مند شوند.

وی اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح زیرپوشش قرار دادن زنان خانه‌دار زیر چتر سازمان تأمین اجتماعی است تا این قشر بتوانند با پرداخت حق بیمه بعد از گذشت مدتی معین از این پشتوانه استفاده کنند.

علیاری بابیان اینکه اغلب زنان خانه‌دار اطلاعات کافی از اجرای این طرح را ندارند، افزود: باید بااطلاع رسانی‌های مناسب زمینه آگاهی این قشر را فراهم نموده تا این عزیزان از فرصت ایجادشده بهره‌مند گردند.

وی بابیان اینکه زنان خانه‌دار 18 تا 50 سال می‌توانند متقاضی بهره‌مندی از بیمه تأمین اجتماعی شوند، گفت: نرخ حق بیمه برای این قشر به انتخاب خود بیمه‌شده از 12، 14 و 18 درصد است که بسته به نوع خدمات می‌توانند یکی از آن‌ها را انتخاب کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار