میلیاردری که در قزوین اسپند دود می‌کند

تهران (پانا) - به‌گفته مسئول مرکز ساماندهی متکدیان قزوین فردی به‌عنوان متکدی در یکی از چهارراه‌های اصلی شهر قزوین اسپند دود می‌کند که مانده‌حساب بانکی‌اش ۴۰۰ میلیون تومان و خانه‌اش انبار برنج و روغن است.

کد مطلب: ۱۱۳۰۴۶۴
لینک کوتاه کپی شد
میلیاردری که در قزوین اسپند دود می‌کند

به‌گزارش ایسنا، محسن رحیمی تصریح کرد: مرکز ساماندهی متکدیان قزوین وظیفه شناسایی، جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان سطح شهر را بر عهده دارد، نیروهای این مرکز در سه نوبت صبح، بعدازظهر و شب در سطح شهر گشت زنی می‌کنند و در صورت رؤیت متکدی او را برای تعیین وضعیت به مرکز می‌آوردند.

وی افزود: در مواردی نیز مردم با سامانه ۱۳۷ شهرداری تماس می‌گیرند و حضور متکدی را اعلام می‌کنند، گشت با توجه به گزارش‌های مردمی اعزام می‌شود، تصمیم‌گیری در خصوص وضعیت متکدیان بستگی به شرایط آن‌ها دارد که با توجه به تصمیم قاضی کشیک برای فرد تصمیم گرفته می‌شود.

مسئول مرکز ساماندهی متکدیان قزوین اظهار کرد: اگر متکدی اعتیاد داشته باشد او را به کمپ اعتیاد ارجاع می‌دهیم، اگر درراه مانده باشد ازنظر مالی حمایت می‌کنیم و به‌صورت رایگان به شهرستان محل سکونتش اعزام می‌کنیم و درصورتی‌که نیاز به کار داشته باشد به اداره کار معرفی می‌شود اما در ۶ ماه گذشته موردی نداشتیم که درراه مانده باشد یا نیاز باشد که به اداره کار معرفی شود.

وی خاطرنشان کرد: طبق بررسی انجام‌شده صرفاً ۲۰ درصد متکدیان در قزوین به دلیل فقر تکدی‌گری می‌کنند که این افراد را شناسایی و از طریق خیریه به آن‌ها کمک کردیم، همچنین در مواردی با کمیته امداد مکاتبه داشتیم و بسته معیشتی در اختیار این افراد قرار دادیم تا دیگر تکدی‌گری نکنند، اما برخی از متکدیان حرفه‌ای و اغلب غیربومی هستند که به حمایت مالی راضی نمی‌شوند.

رحیمی یادآور شد: در حال حاضر برخی از خانم‌های اهل کرمانشاه یا پل‌دختر به قزوین آمده و در اقبالیه، چوبیندر و شریف‌آباد منزل اجاره کردند و در سطح شهر تکدی گری می‌کنند، این افراد هیچ کمکی را نمی‌پذیرند چراکه به‌صورت تخصصی تکدی‌گری انجام می‌دهند و شغلشان همین است.

قاضی ویژه متکدیان تعیین شود

وی خاطرنشان کرد: ما ابزار قانونی برای برخورد با این افراد نداریم و نیاز است قاضی مشخصی که تجربه کار در حوزه متکدیان داشته برای این امر تعیین شود تا بتوانیم موضوع تکدی گری در قزوین را ساماندهی کنیم؛ در حال حاضر خلأ بزرگی در این حوزه داریم.

مسئول مرکز ساماندهی متکدیان قزوین یادآور شد: یک متکدی داریم که دریکی از چهارراه‌های اصلی شهر اقدام به اسپند دود کردن می‌کند، این فرد ازنظر مالی مشکلی ندارد و همان‌طور که خودش اذعان کرده مانده‌حساب بانکی‌اش ۴۰۰ میلیون تومان است، این فرد هیچ ابایی ندارد که بگوید سرمایه‌گذار هستم و دارای خانه و ماشین است، خانه این فرد به انبار برنج، روغن و حبوبات تبدیل‌شده است و نیاز مالی ندارد اما می‌بینیم که با کفش و لباس پاره اقدام به تکدی گری می‌کند.

وی یادآور شد: بارها این فرد را به کلانتری ارجاع دادیم اما با وی برخورد قاطعی صورت نگرفته است چراکه خلأ قانونی در این حوزه وجود دارد، از طرفی این فرد بارها ما را تهدید به قتل کرده است و گفته که پول دیه شما را می‌دهم و طی ۵ ماه از هرگونه فحاشی و توهین کوتاهی نکرده است و گاهی هم به همکاران ما پیشنهاد می‌دهد که ۵۰ میلیون تومان پرداخت کند.

رحیمی اظهار کرد: در شهر قزوین متخصصان تکدی‌گری باید جمع‌آوری شوند، در حال حاضر عامل بازدارنده نداریم و حمایتی از ما صورت نمی‌گیرد، اگر اختیارات ما تقویت شود این قول را می‌دهیم که در چند ماه آینده قزوین به شهری تبدیل شود که کمترین متکدی را داشته باشد، این امر نیاز دارد که زیرساخت‌های مناسب ایجاد شود، همچنین پیشنهاد می‌شود شعبه قضایی برای متکدیان ایجاد تا به‌سرعت به این مسائل رسیدگی شود.

وانت آریسان زیبنده جمع‌آوری متکدیان نیست

وی تأکید کرد: در حال حاضر خودروی در اختیار گشت مرکز ساماندهی، وانت آریسان است که یک نفر از نیروی انتظامی و یک نفر از شهرداری داخل وانت هستند، وانت آریسان شرایط مطلوبی برای جمع‌کردن متکدیان ندارد و همکاران خانم ما نمی‌توانند سوار این خودرو شوند.

مسئول مرکز ساماندهی متکدیان قزوین یادآور شد: متکدیان بعد از جمع‌آوری باید در قسمت عقب وانت سوار شوند که زیبنده نیست و باعث جلب‌توجه مردم می‌شود و گاهی نیز واکنش‌هایی در بردارد، درحالی‌که اگر خودروی ون در اختیار ما قرار بگیرد جمع‌آوری متکدیان چهره بهتری پیدا می‌کند ضمن اینکه همکاران خانم ما نیز می‌توانند درگشت حضورداشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از متکدیان کودک و زن هستند بنابراین نمی‌شود آن‌ها را بر وانت آریسان سوار کنیم، در حال حاضر یکی از مشکلات اساسی ما بحث خودرو است، امیدواریم حمایتی شده و همانند گذشته یک دستگاه ون در اختیار ما قرار بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار