استقبال عموم مردم و مسوولان در پویش نذر دانایی و اهدای کتاب به مدارس محروم

شیراز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس از استقبال بی‌نظیر در پویش نذر دانایی و اهدای کتاب به مدارس محروم خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۲۶۳۰۹
لینک کوتاه کپی شد
استقبال عموم مردم و مسوولان در پویش نذر دانایی و اهدای کتاب به مدارس محروم

به گزارش اداره اطلاع ‌رسانی و روابط عمومی آموزش ‌و پرورش فارس، جهانبخش بانشی در جلسه وبینار با معاونان پرورشی و تربیت بدنی، کارشناس مسئولان و کارشناسان فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی مناطق و شهرستان‌های استان فارس گفت: کتابخوانی و تبدیل آن به یک فرهنگ قوی و مستحکم در مدارس، یک راهبرد اساسی در آموزش و پرورش است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس افزود: برنامه دعوت از مردم، دانشگاهیان، فرهنگیان و فرهیختگان جامعه در موضوع اهدای کتاب برای تجهیز کتابخانه‌های مدرسه‌ای خدمتی ماندگار و از مصادیق باقیات الصالحات است.

بانشی با اشاره به اینکه در جامعه امروز موضوع کتاب و کتاب خوانی مساله پراهمیتی است که مورد غفلت واقع شده است گفت: برنامه نذر دانایی، به دنبال ایجاد حساسیت در جامعه نسبت به موضوع کتاب و کتابخوانی است و این کار خداپسندانه دایره‌ کتابخوانی در استان را گسترش می‌دهد و دانش‌آموزان نیازمند را به بوستان زیبا و پر از جذابیت فرهنگ، اخلاق و ادب رهنمون می‌سازد.

او از روسای آموزش و پرورش و معاونین پرورشی و فرهنگی خواست تا موضوع اهدای کتاب و پیوستن به فعالیت نذر دانایی را از برنامه‌های خود قرار دهند و زمینه مشارکت در این پوشش نذر دانایی را بالا ببرند .

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، شهیدان و ایثارگران را قهرمانان بزرگ ملی دانست و گفت: باید جلوه‌های زیبایی ایثار و جانفشانی این عزیزان برای نسل امروز به خوبی ترسیم شود.

بانشی خاطره گویی، خاطره نویسی و معرفی کتاب‌های مربوط به ایام دفاع مقدس را در معرفی رزمندگان، شهیدان و فرهنگ شهادت موثر دانست و گفت: ما به عنوان مسوولان فرهنگی و تربیتی باید نسبت به اشاعه فرهنگ شهادت حساس و دغدغه مند باشیم.

رئیس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی نیز در این جلسه گفت: این اداره با توجه به ظرفیت و بستر ایجاد شده، برای اطلاع رسانی فعالیت‌ها و برنامه‌های مرتبط به حوزه کاری خود و نیز برگزاری کارگاه‌های آموزشی، تسهیل و تسریع در برگزاری جشنواره‌ها، ارائه محتواهای تخصصی و آموزشی و ارتباط بهتر و مطلوب تر با دانش آموزان و معلمان، اقدام به راه اندازی کانال farsfarhangi@ در شبکه شاد کرده است که عضویت دانش آموزان استان جهت توسعه فعالیتهای فرهنگی هنری ضرورت دارد.

سعید خادمی با اشاره به استقبال مسئولین، مردم و جامعه فرهنگیان از جمله استاندار محترم و معاونین استانداری، مدیر کل آموزش و پرورش فارس، اعضای شورای معاونین و حضرت آیت الله علی اصغر دستغیب از پویش نذر دانایی گفت: با توجه به کتاب های جمع آوری شده مقرر است تعداد 255 کتابخانه در مدارس محروم ایجاد شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار