رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان خبر داد:

طرح زیست محیطی خانه تکانی کاغذی در مدارس کردستان اجرا می شود

سنندج(پانا)- رییس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان از اجرای طرح زیست محیطی خانه تکانی کاغذی در مدارس با نیازهای ویژه کردستان در سال تحصیلی جاری خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۲۶۰۴۷
لینک کوتاه کپی شد
طرح زیست محیطی خانه تکانی کاغذی در مدارس کردستان اجرا می شود

به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی کردستان، خلیل رنجبر رییس آموزش وپرورش استثنایی استان، با تأکید بر اهمیت آموزش های بنیادی و ارتقای مهارت های اساسی و ضروری زندگی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه گفت: طرح آموزشی فرهنگی جمع آوری کاغذ باطله با هدف صیانت، حفظ محیط زیست و پی بردن به ارزش کاغذ برای سومین سال متوالی در مدارس با نیازهای ویژه استان اجرا می شود.

رنجبر گفت: اجرای این روش آموزشی ابتکاری باعث توسعه و تقویت فعالیت های گروهی اعم از آموزشی، پرورشی، اجتماعی و برقرای ارتباط صحیح دو سویه در بین دانش آموزان و کاهش سرانه مصرف کاغذ می شود.

رییس آموزش وپرورش استثنایی با تاکید بر اهمیت بسترسازی فرهنگی و آموزشی در سنین مدرسه تصریح کرد: دانش آموزان می توانند بهترین سفیران برای اشاعه فرهنگ و روشن بینی در جامعه باشند.

وی هدف از اجرای این طرح زیست محیطی را فرهنگ سازی، کمک به کاهش تولید زباله، حفظ منابع زیست محیطی و ارتقای سطح دانش، تغییر نگرش و آگاه سازی دانش آموزان با نیازهای ویژه عنوان کرد.

رنجبر افزود: آموزش های بنیادی، صحیح و اصولی در بهبود کیفیت زندگی و اصلاح رفتار دانش آموزان مؤثر است و باعث می شود آنان با شرایط فرهنگی صحیح رشد کنند و در نهایت جامعه بهتری داشته باشیم.

وی گفت: در این طرح با همکاری مدیران و معلمان اهمیت کاغذ و چگونگی تهیه آن برای دانش آموزان تشریح و آنان به جداسازی کاغذ از سایر زباله ها و پاکسازی محیط زیست ترغیب می شوند.

رییس آموزش وپرورش استثنایی استان با تأکید بر استفاده از تمامی امکانات و پتانسیل های موجود در خدمت رسانی به دانش آموزان با نیازهای ویژه گفت: توجه به خواسته ها و نیازها، کیفی سازی و انتقال آموزش ها به زندگی اجتماعی دانش آموزان، برقرای ارتباطات مؤثر به منظور کسب مهارت های فکری، جسمی و اجتماعی در پرورش دانش آموزان با نیازهای ویژه بسیار تأثیرگذار خواهد بود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار